tisdag 17 mars 2009

Klimatet

Idag var den riktiga dagen sa att saga..Forst nar vi kom dit fick vi i uppgift att skriva om en dag pa forskolan pa ca 3 a4 sidor,jag skrev nastan 4 o kande mig nojd,men uppgiften var mest till for att lararen skulle fa ett begrepp om oss som manniskor.
Sen har vi avverkar 2 kurser pa en dag idag..suttit i grupper o diskuterat saker vi aldrig last pa..inte latt!
Och jag tycker supersynd om alla invandrare som har svart for svenskan ocksa..skitsvart for dom..
Pa tal om manniskor ifran andra lander,jag har ofta umgatts med manniskor ifran andra lander sa det ar inget nytt for mig men laget kanns inte alls spant o ar mkt mer avlappnat i en grupp med manga invandrare samtidigt som det saklart marks att jag ar svensk s.k aven om jag ar dansk o garna skryter om det nufortiden for typisk svensk klingar inte lika bra i mina oron..lite boring o inskrankt stelt helt enkelt..
Det var tex en man pa 60 ar ifran Pakistan som fragade mig om jag hade barn o blev lite smatt chockad nar jag varken hade pojkvan eller barn,han forstod liksom inte varfor..o han fragade om jag bodde hemma fortfarande,jag skrattade o sa Nej jag har bott sjalv i 9 ar nu..
Han fragade da om mina foraldrar o jag sa att jag har min mamma men inte min pappa o han blev minst lika chockad dar o vagade stalla fragor nagot en svensk aldrig skulle gora..
Det ar pa gott o ont det dar o vi har mkt att lara av varandra-positivt o negativt o jag ar glad att jag inte tillhor gruppen som dommer ut manniskor utan att ha traffat o pratat med dom o framforallt lart mig lite mer om dom,nagot som manga tex limhamnsbor aldrig brytt sig om..
Moten betyder sa mycket och det ar inte alltid genom resor man kommer under skinnet pa folk.
F.o sa at vi pa en thairestaurang idag till lunch-vems forslag tror ni det var??
Nice..Vi fick sluta lite tidigare o jag var hemma redan strax innan 4 o nu ikvall har jag kollat lite tv o pratat laange med Angelica i tele,last nagra mejl,nu blir det girls night pa tv..Rosing o Desperate,kan inte bli battre..haha.
Kisses Becca

Inga kommentarer: