tisdag 5 mars 2013

Barn på café?

Idag hade de en spännande debatt (tycker jag) på Nyhetsmorgon där bl.a. Katrin Z och Sanna Lundell medverkade,den handlade om ifall barn ska tillåtas på caféer o liknande pga att de stör för mycket de andra gästerna. Jag tycker inte det är fel om en café-ägare till sist känner att nu får det vara nog,nu förbjuder jag barn här. Jag är inte glad över att höra en massa barnskrik när jag är ute. Entligen tycker jag att det borde vara upp till föräldern såklart att ha pli på sina barn och förstå att andra inte alls tycker det är gulligt någonstans...! Men jag förstår också att det är jobbigt för café ägaren att behöva säga till hela tiden(inte deras jobb) så då är det kanske lättare med förbud. Samtidigt får inte barn lära sig att vistas i olika miljöer och att man är tyst på en restaurang om de aldrig får komma in.. Blir säkert bäst med en gruppindelning-caféer med många små barn och caféer med mer tyst o skönt!:) Men visst är det konstigt att jag o många andra i min ålder kunde vara med på alla möjliga restauranger när vi var små.. Jag fick jämt hänga med,och jag var inte skrikig... O javisst hade jag tråkigt ibland,men det måste man väl kunna ha ibland som barn med? Barn är inga vilddjur som måste leka o ha kul hela tiden... Var inte så lama,sätt gränser!!!;) Becca

2 kommentarer:

seaside åsa artsberg sa...

Jag håller med dig helt och fullt!!
När man är utomlands så klarar
oftast barnen av att sitta fint vid resturangbesök!!
Kram Åsa!

Beccas sida sa...

Tack Åsa!!! Precis,det handlar om uppfostran... Sett duktiga barn utomlands o annars hårdhandskarna haha;)