söndag 24 juni 2012

Äkta

Förrutom att min mage inte känns så bra:( Så har jag haft en jättebra dag!:) Känns alltid lite nytt när man kommer till en ny församling o kyrka... Men det gick jättebra:) Det kändes äkta, djupt o riktiga människor med viktiga budskap, vi tog nattvard-(nytt för mig.)Sjöng lovsånger, bad ihop o en komiker höll i en bra predikan som handlade mycket om att sträcka ut handen-be om allt vi kan tänkas behöva hjälp med... O en äldre man på typ 80 år ställde sig på scenen o delade med sig av en svår ångest han känt den senaste tiden, och han tackade pastorn, eftersom han kände sig träffad av predikan... Väldigt fint o varmt! Efteråt fikade vi-(ngra kollegor var där med) Sen mötte jag Rosita, slutligen satte vi oss på Le Colise-åt en mindre rätt o pratade om allt möjligt! Vi är på samma plan, på vissa sätt o singlar båda två-ibland är det väldigt befriande att umgås med ngn i samma situation!:)Man har ju mer gemensamt. Fått mat av min mamma o köpt lite godis till kvällen. Så här ska det mysas:) Imorgon kallar allvaret igen, ska dessutom ha en inskolning nu i 2v:) Ha en skön kväll, Kram Becca

Inga kommentarer: