söndag 28 november 2010

Skolnytt..





Jag o Eva o 19 kids åkte till stan i fredags,ni kanske redan förstår att det inte var det lättaste..Dessutom är alla inte lika "duktiga" på att gå i led,äta fint på ett café o åka buss..:/ Så det var rätt stressande även om jag älskar att komma iväg lite med kidsen:) Poängen med det hela var att barnen skulle få se deras pepparkakståg i skyltfönstret på café mäster hans-o det var självklart jättefint!

Varit en rätt händelsefull vecka på jobbet..Vissa tragiska o jobbiga händelser kan jag inte gå in på förstås..Men det har även hänt RIKTIGT ROLIGA SAKER!!! Dels fick jag lite höjd lön+retroaktivt från i april- så det var väldigt uppskattat!!:) Sen det allra bästa:i fredags hade jag ett samtal med min chef o vad som b.la kom fram där var att jag ganska så säkert kommer få fast där snart:D proffsigamänniskor o väldigt lite av kärring-surhet, o skitsnack existerar nog knappt,alla bryr sig verkligen om barnen o verkligen gillar sitt jobb..O det är inte lätt att hitta ett sån arbetsplats i min branch TYVÄRR:(Fastjobb har jag inte haft på flera år nu-det etyder väldigt mycket TRYGGHET..Lönen är jag nöjd med(mer än vad jag hade tjänat inom kommunal skola)Jobbat med äldre barn nu o tillsammans med förskolechefen så man har inte vetat riktigt vad de tyckt om en..Men tydligen riktigt positivt:) Har också fått mig att komma närmre gud som jag alltid velat<3 Det var en stor mening från gud att jag fick en praktikplats just där o fick träffa alla troende o supergulliga människor som har hjälpt mig med min tro..Det kommer ske förändringar med vilken avd jag kommer vara på,men det gör inget för jag gillar alla åldrar:) Klart kommer jag sakna mina nuvarande barn som jag fått en god kontakt med nu o mina gulliga kollegor-men de försvinner ju inte från skolan.. Känns också skönt att alla som tvekat på mitt omdöme med att vicka runt på olika förskolor,inte tyckt om mitt sätt att arbeta-(jo,harträffat ngra såna med)dålig lön etc..kan gott få sig en knäpp på näsan för nu har jag det bästa<3 Becca

Inga kommentarer: