söndag 30 januari 2011

Fin avslutning på helgen..






Hade en jättebra söndag..Som började med prat med Angelica över kaffet såklart:) O sen chatt med Thomas..;)

Sen kom Anna hit till en försenad Becca,vi gick en liten promenad i det fina vädret med nissen, o sen gick vi till cutty sark där jag åt "catch of the day"- stekt firre med potatismos o vitvinssås-rätt gott!

Sen stressade jag iväg o blev upphämtad av Caroline med kids, o vi åkte till "supersunday" i united/öresundskyrkan,trevligt! Blev "united-friend", vilket innebär att jag kommer få info o mejl skickade till mig om events etc,fick dessutom en fika o present:) Vi minglade efteråt i "stora salen". Presenten var en dvd med fantastiskt duktiga pastorn Magnus Persson-han är såå enkel o lätt att ta till sig o en riktigt bra talare! Den handlar tydligen om att kärleken man får av jesus gör att man har lättare att ta till sig kärlek o ge kärlek till andra<3 Ska verkligen se den snart!!

I kyrkan idag var det fina lovsånger,fin bön o fin,enkel predikan!
Det jag inte gillar jättemycket (om man nu ska hitta något)är när det blir lite stand up känsla över det hela..men många gillar den typen av humor så jag förstår det,men för mig är det ofta inte jätteroligt..Går dit för det fina budskapet,bönen o sångerna<3

Den positiva energin räcker LÅNGT kan jag säga..Känns super inför arbetsveckan (som min kloka väninna Lena också säger)

Gudstjänsten inleddes med en såå bra låt som heter "Everybody get up,if you love him",vi kom lite sent(-Caroline har ju 2 söta söner som skulle in på kidz-där barnen är under gudstjänsten), där hade de byggt upp ett "narnia-tema" idag) Den låten är iaf riktigt ÖSIG!! Ni hade blivit förvånade,ni som tror att det är som en "vanlig kyrka" eller att man måste vara "typiska kyrkmänniskan" för att gå dit..


De säger alltid att det spelar ingen roll vilken läggning du har,var du kommer ifrån,vad du har gjort etc.. Och att vi alla är människor som frestas av olika felval o som inte lever "helt rätt" jämt.. ALLA ÄR VÄLKOMNA! "LOVE LIVING,LIVE LOVING"<3 Becca

Inga kommentarer: