måndag 9 november 2009

Tacksamhetstänk..

Det är så otroligt viktigt att känna tacksamhet för allt man har och för nuet-att inte tänka på allt man INTE har eller allt alla andra har-då blir man ett offer o värre känsla än det finns knappt (så outvecklande också)Att känna äkta tacksamhet är att bli varse i första hand om allt fint man har hos sig eller omkring sig,ge och du får tillbaka! Det är ju faktiskt inte mest synd om mig i hela världen även om det kan kännas så ibland-finns alltid de som har det värre och många i samma sits som en själv,de flesta av oss har "problem" inom något område eller något man inte trivs med men då gäller det att fokusera på allt gott DU har så blir allt mycket mer positivt o hjärnan omprogrammeras o lär sig ett nytt sätt att tänka-som automatiskt blir mer positivt-för negativt föder negativt precis som att positivt föder positivt:)
Ett exempel är förra veckan-jag hade en svacka,jag var missnöjd med en grej o det gick ut över de flesta i min närhet..(sorry!) Kände mig som en annoying,missförstådd,negativ kärring som snackade skit- o saken blev ju inte bättre för det.. Men det blev bättre av att få stöd av andra som varit i samma situation (så man inte känner sig ensam)och att tänka att då fanns det en mening med att det blev som det blev o bättre saker/tider är att invänta:) Så jag tänkte att i rätt The secret anda skriva en sak här varje dag som jag är tacksam över,hänger ni med o gör samma? Idag börjar jag med att jag är tacksam över att ha fina vänner/människor omkring mig som peppade mig när jag var sad förra veckan o lyssnade på mig på ett vänskapligt o förstående sätt<3 Tack Jenny,Anna.L,Angelica o Michael (svenska Michael haha eller globetrotter kanske) Becca

3 kommentarer:

Anna sa...

Im with you..!! Puss

Anonym sa...

Bra skrivit!! Alla borde (inklusive mig) vara tacksamma i nuet!! Det är det ända man kan påverka!
Hoppas du känner dig bättre idag!
Kram Angelica

Anonym sa...

Precis:) Fast du rättstavningspolisen här tror du menade det enda och inte RUMPA:D