onsdag 16 juni 2010

Början av veckan+happy news:)

Haft ganska vanliga dagar på jobbet,men trevliga:)Igår var det en riktigt lång dag...Började 7.30 o var hemma 19.30...Hade brandövning med jobbet-inte riktigt min grej haha..:/ Först teori i en timme sen praktiskt en stund med...När jag var på toaletten så hade "brandmannen" berättat om hur man håller i brandsläckaren osv...så kommer jag in helt ovetande o han ber mig att hämta brandsläckaren ifrån korridoren..o jag har INGEN ANING om hur man bär den..o det var sjukt tungt..så jag skrek till-Hur stark tror du jag är?? Han går ut o säger samtidigt till de andra: Vi återkommer snart...;)O det vet inte jag så när jag kommer in gapskrattar alla o jag tror såklart att det är för att jag inte kunde bära den-men det var ju av hans skojsnusk...:) Kände mig som en riktig bimbo...haha! Tur att han var vääldigt söt o hade humorn i behåll:P Min kollega sa:Det var tur att R inte hörde vad han sa då hade det varit kört:D (Då hade vi väl varit borta ett tag...:)
Nu är det officiellt! Jag får vara kvar på skolan,fick reda på det för lite mer än en vecka sedan att jag ska vara i förskoleklassen till hösten-alltså med äldre barn o chefen sa att hon tyckte jag var:Klarsynt,mycket pedagogisk o bra med föräldrarna-det värmde ordentligt! Efter kämpande nu i många år (på jobbfronten) så har man hittat sitt kall o dessutom blivit belönad för det:) Men lite blandade känslor är det: Jag kommer ju vara utan min underbara o roliga kollega Marisela (som är lika tramsig som jag) o sakna "mina små barn"+känna mer krav på mig med lektioner osv...Men det blir en mkt nyttig erfarenhet o utmaning. Dagens:"Glöm inte bort att det är du som har huvudrollen i din egen film" Becca

Inga kommentarer: