tisdag 7 juni 2011

Härlig ledig dag igår...




Firade kanske inte Sverige så mycket,men dock att vara LEDIG o att det var jättevarmt igår gjorde det hela ännu bättre ju!:) Behövde verkligen vila ut igår med...så trötter jag var...

Min gulliga mamma bjöd på en mycket god frukost i hennes trädgård med yoghurt,frukter-melon o apelsin,gott surdegsbröd med ost o grönsaker på o juice-lyx:)
Berättade allt o lite till om resan...(hade ju bara det i huvudet)Tog även ett litet glas rose i solen,innan jag blev bjuden på en sen lunch på "Sea" vid havet-jag tog en räksallad-som var ok, men dock kanske lite "fjuttig". Vin o öl till det,Stina o min mams tog "Spättan med pommes"-gott! Sen kom födelsedagsgrisen Pernilla med:D
Grattade henne o hon fick present av mig,som var en jättefin o somrig väska som verkligen var hennes stil(-hittade den i Nice såklart;)Hon blev glad, hon fick även en olivtvål av mig. Sen fortsatte vi att dricka lite till där i värmen:)

Sen hämtade vi Nisse o promenerade en rätt lång runda med honom,köpte med oss en pizza på hemvägen som vi delade o pressade på vitlök på-så man har känt sig jättefresh i munnen idag(-men det struntar jag i-love garlic!)drack en liten cider till det, innan hemgång o myys med världens bästa djur!!!<3 Becca

Dagens glädje: JAG HAR ÄNTLIGEN FIXAT EN STÄDERSKA:))) så glad för detta...Kommer underlätta jättemycket för mig-kommer bara behöva plocka litegrann,men ngn annan gör "grovjobbet" som jag HATAR! 1,Sparar tid på detta så att jag kan göra annat kul istället,2,slipper bo i ett ostädat hem,3,slipper tänka negativt angående städning nu! Varannan vecka kommer "städerskan"-perfekt!:D

Dagens sorg:Pernillas grannes hundar kom inspringande i P:s Lgh för att hälsa på Nissen igårkväll,o efter det berättade P en tragisk historia som ju tyvärr sker hela tiden i SJUKA länder som Thailand:( Tyvärr, men jag blir alldeles ledsen o förfärad över deras "djursyn"...(Överhuvudtaget i Asien) Grannens "Golden" kom ifrån Thailand,där den hade blivit gödd till max-så den blev jättefet (var fortfarande lite överviktig)Den bodde i en liten trång bur...o de gödde ju den för att den skulle få mkt kött på kroppen o bli slaktad-vilket liv...:( Solskenshistoria iaf..Grannen fick efter 3 år hem hunden hit<3 En sådan människa vill man ju GE ALLT TILL! Tänk att kunna bidra på det sättet...Love living,live loving,Becca

Inga kommentarer: