lördag 18 juni 2011

Resedagboken-onsdag.

Resan gick bra. Vi drack vodka på Kastrup o var väldigt glada o förväntansfulla!
Jag kände mig rätt så lugn där.

När vi skulle gå igenom säkerhetskontrollen så var vi redan lite sena,så vi bad dem att skynda på med min LV väska på bandet,de gjorde dem-men glömde mitt pass o boardingcard:/ Så när vi kom på det vid gaten blev det LÖPNING i värsta farten för oss....:D men vi hann med,thank god!!!

Jag grät lite när vi satt där på planet...men den resan gick jättebra (till zurich) o vi fick en sandwich o en liten vin gratis:)Ca 1,30min senare landade vi där,bytte flyg snabbt,blev en liten försening-men inget spec. Sen märkte man att man satt på ett flyg mot Nice...En liten kille på typ 10,11år satt bredvid oss med RL tröja o en i-pad,o märkesväskorna flödade. Fick glass o vin där gratis-nice,(swiss air)

Väl framme så tog vi en buss,visste inte vart vi skulle...åkte längs promenade de anglais-lite lyxig LA känsla+turkost vatten...Frågade chauffören om vägen,men han gav oss lite fel info..så där stod vi...frågade några hjälpsamma fransoser,men de visste inte heller,vi köpte en tonfiskmacka,god! o promenerade lite o plötsligt ser vi NH NICE!!! vårt hotell...:D Stort o fint!!! Tyvärr regnigt o grått..

Väl inne på vårt FINA hotellrum fixade vi oss lite,tog en spårvagn som gick över gatan o kostade 1 euro-ca 4 stopp sen var man i "gamla stan".

Gick till "cours de salleya-blommornas marknad/torg där det fanns massor av restauranger att välja mellan!:)Till vår stora glädje låg priserna inte på mer än här hemma-lite biligare t.om..alla har sagt att det är såå dyrt...(beror nog på vart man äter isf) Mycket fiskrätter o italienskt(-ligger ju nära italienska gränsen)Vi valde ett ställe som heter "La storia" tog en 3 rätters-mozzarella med tomat till förrätt,fiskrätt till huvudrätt o delade på desserten som var chokladmousse o fruktsallad:)Jättegott!
2 glas vitt o vatten till det.

Hela torget doftade tvål-otroligt! Vi hittade även en hel butik med märket "Savon de Marseilles (som jag köpt förr)Promenerade runt lite,sen åkte vi hemåt. Dagens BU:Vädret:( Vill ha sol:) O kunna njuta av takpoolen...+jag o Angie delar täcke...o säng...VILL SOVA SJÄLV,VAN VID DET!!!

Annars njuter vi av livet i Nice,jag älskar det redan o ska hit igen,LÄTT!<3
Nu ska vi ut o jaga frukost:) Au revoir,Becca

P.s missa inte vår dag 2, o vår första hela dag/kväll i Nice!!!;)