torsdag 12 juli 2012

Guds närvaro...

Det var väldigt vackert igårkväll i Strandkyrkan-Skanör... O vet ni?! Jag klarade bussturen galant-denna gången med! Speciellt hemvägen-gick snabbt, jag o Marisela hade mkt att prata om-vi var båda såå tagna av stämningen o allt i kyrkan igår med! Härliga människor, duktiga musiker-fina lovsånger/ hillsongs att sjunga med i. Det var ju en tillbedjan/lovsångskväll o de hade satt upp lappar på olika ställen i kyrkan på olika utsatta grupper t.ex:de äldre, de svaga, vänner, barnen, familjen-så fick man tända ett ljus, sätta sig var som passade o be en bön-jag o Marisela valde vänner, o vi bad för en fantastisk kollega som fick cancer nyligen:( Jag bad även för några vänner som jag vet har det lite svårt eller är ensamma... Var även Open-mic så några valde att dela härliga upplevelser om vad Gud har gjort i deras liv... Efteråt fikade vi-blev te o Ramlösa för min del o djupa, äkta samtal med fina människor! Jag är hooked... Detta känns helrätt-att vara en del av en liten församling, härliga gudstjänster med djup o få känna av Guds närvaro varje gång! På sön åker jag dit igen, Marisela med familj kommer också o vi går ut o äter lunch tillsammans efteråt:) Blessings, Becca

Inga kommentarer: