tisdag 3 juli 2012

På Syréngången....

Ville ju blogga med bilder från min underbara lördag-MEN internet funkar fortf inte på min dator, så får tyvärr vänta med pics ett tag till:( Trist! Iaf hade den mysigaste kvällen på mycket länge!:) Det var sååå easy-living, vackert o avslappnat... Vill själv köpa en kolonistuga där nu;) Kanske någon gång! Hennes gulliga man Mikael grillade gott till oss, sallad från trädgården,massa gott vin, kaffe, baileys o dessert+ jordgubbar förstås... Jag o Caroline umgicks rätt mkt för typ 2 år sedan,sen har vi inte umgåtts så mycket-Men jag hoppas vi ändrar på det! Caroline är precis som jag-kristen o med i United-men inte från ett kristet hem, hon är klok,förstående,jordnära o med djup, men kan också vara sprallig o bjuda på sig själv:) Lite som jag... Och som rel.nykristen o med i frikyrka så är det viktigt för mig att dela tron o att lära mig mer genom dem-tillsammans är vi starka! Börjar förstå mer o mer också hur viktigt det är att vara med i en connect/hemgrupp, då träffas man ca en gång i veckan ett par timmar för att dela vardagen med varandra,be ihop, äta ihop etc. Men som livet är just nu så vill jag inte lämna mina djur mer än jag redan gör-pga jobb... Men sen, definitivt! Sugen på att gå på ngn kristen konferens med-mkt sånt under sommaren. Och man kan lyssna på predikan från Nyhemsveckan på nätet med:) Blir också strandkyrkan i Skanör snart-de har massa happenings nu. Man måste hålla tron vid liv-märker direkt annars att man är nere i det ytliga o ego-tankar snabbt annars... För dig som kanske är lite nere eller mycket nere, det klokaste o bästa jag kan dela med dig för att du ska må bättre är att vara tacksam över allt du har-inte det du inte har... Tjänar du aldrig på... Ge av dig själv till ngn behövande, vare sig det gäller pengar, tid eller uppmärksamhet. Nu blir det Måns och Allsång, jordgubbar o vin o torsk först till kvällsmat. Jordgubbar o vin på allsångstisdagen börjar bli tradition;) Blessings, Becca

Inga kommentarer: