lördag 17 juli 2010

Näring för själen




Jag kunde inte hålla mig..vill berätta om min fina kväll igår:)
Jag o Caroline åkte tillsammans in mot möllan-tog ett glas på nyhamn innan vi gick vidare mot folkets park o barnens scen där United numera håller till på fredagar kl 19.30-positiv stämning o positivt bemötande:)
Gudstjänsten började med sjukt bra musik o lite bilder från församlingen-allt är gjort på ett väldigt modernt sätt-väldigt många unga människor med i församlingen-(jag såg typ 3 st som var över 40)Vi började med några fina lovsånger-med duktiga musiker som spelade,sen började pastorn tala om ödmjukhet och man kunde verkligen förlika sig med det han sa-alla kunde nog känna igen sig i det,jag kände mig väldigt träffad...inte ett öga torrt! Handlade om att känna ödmjukhet inför livet-o att fortsätta sin väg i ödmjukhet (trots allt) o att inse att man behöver hjälp ibland-för min del hjälp av gud o att jag inte kan påverka allt själv,eller kontrollera mycket som man gärna vill-utan bara ha tålamod o lita på att väljer jag den goda vägen av ödmjukhet så blir allt bra,till slut. Självklart kan inte jag berätta här hur fantastiskt det han sa var,men jag försöker lite iaf... Man gick iaf därifrån o kände sig otroligt lycklig o positiv-näring för själen,precis som när man tränar fysiskt så behöver man även träning för själen-för sitt välbefinnande.Jag kommer definitivt fortsätta att gå dit(-ALLA är välkomna)Ser fram emot nästa gång! Och jag är såå tacksam för att Caroline velat få med mig dit läänge...Många idag försöker alltid klara sig själv,men ofta i svåra situationer i livet så behöver vi stöd ifrån vår omgivning och ifrån GUD (om man tror på honom)alla ska vara så självständiga idag,men det är ifrån andra vi ofta får hjälp att må bättre-så bara dumt och fegt att tro att vi ska klara allt själv! Nä jag tror att det är precis vad många utav oss behöver idag i Sverige 2010-gemenskap o samhörighet! Tack för en underbar kväll Caroline!!<3 Efter united så gick vi mot möllan,strosade runt o kände oss som att vi var utomlands:)Åt indiskt-vilket jag inte kan göra tror jag(-oont i magen)men det visste vi inte igår,det var supermysigt!Love Becca

P.s Efter middagen,på vägen hem så bad Caroline mig att gå undan lite,hon skrev nämligen ett sött kort till mig-typiskt henne att göra något sånt gulligt!:)Hon tyckte korten passade mig-"Hot and sunny" Ja man kan ju hoppas haha...;)

Inga kommentarer: