lördag 25 september 2010

Lite om valet...

Orkar inte köra något långdraget här-tror att alla är rätt trötta på detta tjatet om SD etc... Men här får ni min åsikt... Jag tror att SD behövde komma in för att skaka om i grytan-integrationspolitiken funkar inte alls här..Och det är inte särskilt humant att ta hit en massa människor som inte har jobb o bor på samma ställe o integreras alltså inte ett dugg! Det SD skriver ang invandringen i deras folder tyckte jag var bra-som att man ska ta seden dit man kommer,föräldrarna måste ta mer ansvar över sina barn,skärpta regler o straff vid brott etc-är det för mycket begärt att man måste sköta sig o följa svenska regler när man kommer hit? Sen håller jag inte alls med dem när det gäller vissa andra saker som aborträtt-som jag tycker ska vara varje kvinnas rätt o beslut (även om jag tycker många gör aborter helt för lättvindigt-men det är var o ens beslut!)När det gäller deras syn på homosexuella o deras rättigheter så håller jag inte alls med dem heller-känns VÄLDIGT inskränkt o fel..! De värnar om kärnfamiljen o det låter ju helt underbart,men verkligheten ser ju inte ut så längre så jag tycker att singelmänniskor ska få skaffa barn på egen hand,o homo likaså.
Sen undrar jag:Vet man verkligen om SD är ett rasistiskt parti??jag kan såklart tänka mig att många rasister har röstat på dem o det är ju såklart hemskt,men är de som startat partiet-Jimmie.Å rasist? Jag får en känsla att här i Sverige vågar man inte ta debatten utan man slänger med ordet rasist lite hur som helst utan att vara så insatt egentligen..Jag har haft relationer med MÅNGA från alla möjliga länder,då pratar jag inte främst om kärleksrelationer,hade även en väldigt nära arabisk väninna under många år o självklart blev jag snabbt medveten om hennes vardag snabbt..Hon var väldigt låst på många sätt,inte alls fri,fick smyga med allt möjligt om hon skulle komma ut o festa,homosexualitet var inteen möjlighet ens,ingenpojkvän,friare kom på löpande band o friade till henne o hennes systrar,hon berättade även andra historier om hur andra tjejer hon kände hade det som nog de flesta av oss fria svenskar skulle kalla för "slavar" Jag är för KVINNANS fria rättigheter o att vi lever i 2010 Sverige-inte bakåt i tiden (där kvinnor ska ha slöja t.ex..)Sen finns det många naiva svenskar som säger:Men de har valt själva,även muslimska kvinnor som säger det-MEN de vet ju inget annat,vissa vågar inget annat heller. I vilket fall som helst så tycker jag inte att det passar här i vårt jämställdhets Sverige o därför tycker jag att man måste skärpa regler här´i den frågan. Sen tycker jag att Ohlys lilla utspel var dagisnivå-att inte kunna möta Åkesson i sminkrummet..Min största poäng med detta inlägget är att vi måste våga möta SD,värna om vår yttrandefrihet o demokrati-o det måste gälla alla-vi måste få måla vad vi vill,skriva vad vi vill,tycka vad vi vill utan att få skit för det.
Jag röstade blått (EJ PÅ SD) så jag blev glad över fortsatt ledning:) Oj det blev inte ett kort inlägg..sorry guys...! Becca

Inga kommentarer: