fredag 17 september 2010

Vilka dagar..Men nu lite mer hopp:)





Usch det var hemskt att se sin lilla älskling i det skicket.. Vilken jobbig dag det var i onsdags-but I made it..!
Släpade med mig kattboxen med lukisen i-promenerade till veterinärkliniken-inte långt alls men med den tjockisen så var det vääldigt tungt..har fortfarande träningsvärk o var helt svettig när jag kom dit..
Väl där ville ju veterinären se på honom på britsen,vilket inte är så lätt med en kise o när jag skulle lyfta upp honom så råkade jag komma åt bölden..- o det kom en kaskad av var ut över britsen...Vet. konstaterade att det var en STOR böld han hade fått troligtvis från ett bett..Han sövde ner Lukisen o skulle skära av bölden o fixa till..så jag gick hem för att sen gå tillbaka efter en stund,då var lukis helt groggy stackaren,med strut på huvudet vinglade han här hemma-kunde inte alls gå..Jag skyndade mig för att hämta ut medicin på apoteket (även till nisses gamla leder:)vid det laget var jag helt slut:/ Kommer hem o halkar i en spya-han hade kräkt(-kan lätt bli så efter narkos.)Hittade lukis med kräk på sin mun,tass och i struten..:( Sen satt vi i soffan o jag vakade såklart över lukas..Kändes inte helt bra att lämna honom för att återvända till jobbet dagen efter.. Det verkar gå framåt nu:) Han är lite piggare,äter lite (inte som förr men lite)dricker mkt,gosar o jag tvingar i honom hans tabletter o baddar hans sår varje dag. Oj vad man älskar sina små<3 Även väldigt glad över att jag har en "husmor":D till mamma som lagat god mat till mig,igår blev det 3 rätters,o bakat äpplepaj har hon också gjort:)Igårkväll gick jag in en sväng hos min granne(-som jag känt hela livet)hennes dotter var där med,vi satt o pratade o drack likör-myys! Becca
P.s Lägger in bilder på Lukas från i ons när han nyligen var hemkommen fr veterinären o från igår på balkongen-kändes positivt:)

Inga kommentarer: