söndag 18 maj 2008

Värdefullt.

Kom hem ifrån min mamma för en stund sedan,det var trevligt:)
God mat-3 rätters och rödvin.
Såklart alltid speciellt och lite småkonstigt att träffa någon man inte känner sen tidigare,vi var nog rätt olika på intressen och sådant med+hon var riktigt allmänbildad så man kände sig lite lost emellanåt,men hon var supersnäll,fick en liten parfym av henne-Shanias,jättegod rätt somrig doft:)
Hon (Jytte)är judinna så hon sa en hel del intressant om det,för er som inte vet så har jag under många år funderat fram och tillbaka på att konvertera till judendomen,var t.o.m i församlingshuset och pratade med en rabbi,men sen har jag inte kommit längre tyvärr tror jag-men det är ju ett stort projekt,får se man vet aldrig..Väldigt roligt faktiskt att vi får fler o fler släktingar,jag uppskattar det mycket,ni som är vana vid att ha er trygga,stora familj nära har nog svårt att sätta sig in i hur det känns när man inte har det så,för mig är det en stor ensamhet-ett hål att inte ha det så,det hjälpte mycket för mig att få kontakt med mina danska släktingar,se alla likheter och träffa andra än (bara)min mamma,så tänk på det nästa gång ni gnäller över en familjemiddag-det är inte så för alla-var glada för dom ni har som bryr sig om er!Avslutar med ett ordspråk (judiskt tror jag)som Jytte sa som grep tag i mig ordentligt:

If you dont know where you come from,you dont know where you are going.Rebecca

Inga kommentarer: