onsdag 27 oktober 2010

At home/thoughts..




Jag är hemma idag med,känns dock bättre nu (förrutom att månadsgrejen satt igång-så jag mådde riktigt illa o hade ont i magen när jag vaknade imorse..) så det blir nog jobb imorgon igen.
Just nu har jag ätit frukostknäcke med kalkonsalami o ett kanelknäcke med smör o brämhults hallondryck till det. Mest surfat runt idag,kollat på efter 10,varit ute med vovven. Senare ska jag iväg o fixa nailsen-hade gärna gjort det en annan dag men det är inte jätte-enkelt att få tid där med mina arbetstider (har inte en enda tidig em)-som tur var så tar det bara 5 min att gå dit+det tar knappt 45 min:)Ska även handla lite-det är då man märker hur pigg man är..För man ska ju ändå orka jobba..inte bara existera på jobbet o vara en tråkmåns/sur/orkeslös o hosta ner (smitta) alla andra..Känns som vissa människor tycker att de är så duktiga som går till sitt jobb trots att de mår halvtaskigt o tycker att andra som är hemma o vilar upp sig o vill vara relativt friska på sitt jobb är slöa..Men jag ser inte så mycket "duktigt" över det jag skrev ovan,vad tycker du? Jag kan bli lite trött på såna "duktigpelle" människor,vi som stannar hemma o tänker på oss själva o andra- förlorar redan sjukt mycket pengar på detta o jag tror att de allra flesta redan har dåligt samvete över att de är hemma/sjuka..Becca P.s Lägger in några söta bilder på lukisen (i sin egen stol)där han ligger o sover<3 Den andra bilden är på nissen i höstlöven tidigt i fm i en liten park som ligger nära här<3 Becca

Inga kommentarer: