fredag 22 oktober 2010

NU

I lördags när jag o Angelica hälsade på vår väninna som är psykiskt sjuk så tänkte vi på hur lyckliga vi ska vara för att vi mår så pass bra som vi faktiskt gör o framförallt att vi har det livet vi har i jämförelse med henne..hon är sjukpensionär-vi har jobb,hon har psykiska problem-jag har också det,men jobbar med det mer aktivt o ser framsteg o har inte lika svåra problem som henne+att hon inser det inte.. Vi har många fina vänner,hon har inga förrutom oss (o oss träffar hon ju inte jätteofta)-o vi lever helt olika liv,hon är som en 12-åring i jämförelse med oss.. hon har en massa rädslor som gör att hon b.la inte kan titta på tv o lyssna på musik samt sjunga(-o det tragiska är att musik o sjunga var tidigare HELA hennes liv..)Det hon har är föräldrar-men visst behöver man mer än så!? Iaf precis när jag tänkte på att:Det var riktigt längesen jag mådde psykiskt dåligt-dvs hade ångest/panikångest-vad skönt:) Så har det kommit som ett brev på posten det senaste dagarna,tror att dålig sömn o vissa negativa tankar ligger bakom det hela-RIKTIGT jobbigt är det iaf..o jag hoppas det håller sig borta nu!!!
Idag har jag varit helt slut på jobbet..tur att vi hade fredagsstämning,både jag o min fina kollega Eva:) Men trots det en riktigt givande dag med kidsen<3
Har chattat med Thomas o det känns jättebra o skönt just nu...;)
Nu dricker jag lite vin,har pratat i tele alltför länge-så välkommet med FREDAG! Min mamma har stekt sill till mig- Loves it:) O även gett mig öl o nybakad nötkaka:) Helgen blir annorlunda än vad jag först trodde,pga magsjuka som härjar så tar jag det säkra före det osäkra o går inte på planerad tjejmiddag imorgon-vi skjuter upp det..så jag får se vad som händer istället. Nu ska jag mysa med mina små o äta lite+kolla tv/slappa med tända ljus..PUSS Becca

Inga kommentarer: