måndag 7 februari 2011

Stolt o tacksam..



Insåg en annan sak nu ikväll som jag ska vara väldigt glad över! Tittade på ett av favvis-programmen,Dr.Phil,ikväll handlade det om 2 unga knarkare som levde/lever på gatan..O tar heroin o allt möjligt annat skit..O jag tänkte bara på hur glad jag är över att jag varit så klok i många lägen..Trots att jag inte jämt mått så bra..

När jag var 14 blev jag tillsammans med en kille som jag hade ett rätt långt förhållande med- (nästan 2 år)det var naturligtvis inte sunt att ha ett så pass seriöst o långt förhållande med någon i den åldern..Han bodde nästan hos oss ett tag pga att hans föräldrar var missbrukare..Han hade det naturligtvis tufft o jag som ung tjej fick verkligen se den trista sidan av livet..

Han missbrukade också en del-men höll sig rätt så ren p.ga mig-o jag var tillräckligt stark att säga emot o inte ursäkta hans drogande..utan sätta hårt mot hårt..Även haft andra vänner/bekanta som drogat i min närhet o frågat om jag velat ha, där jag inte alls känt grupptryck,utan sagt nej,fick en gång en ecstasy-tablett av en kollega (för många år sedan) o jag är väldigt glad över att jag inte vågade ta den, o den hann bli stulen innan jag ens tänkte mer på det.

O trots att jag inte haft den största familjen (mest haft min mamma)Haft MYCKET i mitt liv,men ofta känt att jag saknat lite extra värme o känt mig väldigt vilsen..

Inte haft en väldans bra självkänsla,var kass i skolan-enligt betyg..Träffat otroligt många FULA FISKAR som behandlat mig illa, för jag var en godtrogen,snäll o söt tjej som letade efter kärlek på fel ställe..:(

Även haft ångestproblem sedan ca 11 års ålder,som bara blev värre o värre(-fick i princip klara det helt ensam..)

Jag säger inte att jag gjort allt rätt o inte gjort något "dumt" i mitt liv..Men jag har aldrig fallit för grupptrycket,alltid "vaknat upp" ur mitt "svaga ögonblick" och insett bättre:) Det är jag såå tacksam o stolt över-o bäst av allt jag klandrar inte mig själv så mycket längre för mina misstag som ung kvinna! Becca

Inga kommentarer: