fredag 6 april 2012

Glad påsk!



Såå skönt med 2 extra lediga dagar...Då hinner man med lite mer...Men som kristen är också påsken en tid för eftertanke o tacksamhet-Gud gav sin enda son till oss,för att rädda oss...Tänkte berätta vad jag ska göra i påsk:

Skärtorsdag:Jag arbetade,men hade en fantastisk dag med barnen o en kollega-vi åkte till folkets park med bara 4 små pojkar:)Härligt,soligt väder hade vi,o vi såg flera fina djur-jag var i mitt esse förstås:D Vi såg en albino känguru som var såååå söt! Hon hette mkt passande "Snövit". En pojke fick en puss av en orm,en pojke var road av "pippi apan" o undrade var Tommy o Annika höll hus:D

På kvällen var det lugnt o skönt,men min granne som inte mår så bra,smsade mig o var ledsen...:( Så jag gick såklart in o pratade med henne,försökte lugna o muntra upp henne lite,o fick henne att ta en lugnande tablett (som hon fått av sin läkare)hon hade djup ångest,svårt att andas o grät jättemycket...Men men första steget är tufft,att söka hjälp o erkänna sitt problem är ännu mer tufft-men man måste tyvärr gå igenom det för att bli bättre!O hon har tagit första steget mot en ny början med ´mer insikt.

Långfredag: Sitter o bloggar för fullt idag,varit o handlat,pratat i tele med Angie o druckit kaffe förstås,snart ut med vovven,sen börja tvätta o sen åka mot gymmet-inte jättesugen idag-men måste för annars får jag inte till mina 3ggr i veckan...Lite städ också. Blir myskväll med bakpotatis o oxfilé med vitlökssås gjord på yoghurt o grönsaker till Lets dance o lite vin o annat gott-fredagsmyys...

Påskafton: Blir zumba-samba på fm,sen påskmiddag hos mami:)

Påskdagen:Iväg på en liten konstrunda(-bara här på limhamn)Min väninna Pernilla ställer ut:) Annsofi som jag inte träffat på länge kommer hem ifrån sin skidresa imorgon em,o då ska vi ses över en middag/fika på em. Sen hoppas jag att jag hinner till United som ska ha en Påskgudstjänst med b.la dop-vill jättegärna dit,så hoppas på att Annsann hänger med!

Annandag påsk:Zumba tidigt på em,annars en mkt lugn o skön dag!:)Förrutom detta så kommer jag läsa lite ur mina kristna böcker-det ger sååå mycket,önskar bara att man hann göra det oftare... Becca

P.s Fick denna fina bukett av en gullig förälder igår:)

Inga kommentarer: