söndag 6 maj 2012

Tack vare panikångesten...

Ja den rubriken kanske låter konstig,vad kan panikångest tillföra en människa? Det handlar om hur man ser det o positivt tänkande! Jag har haft min ångest i nästan hela mitt liv,jag har lärt mig leva med den o den kommer mindre ofta nuförtiden-det är viktigt att förstå,det kommer finnas lättare o svårare perioder i ditt liv,man får bara härda ut o glädjas åt det lilla,annars blir ett liv med ångest väldigt tufft,man måste kunna skaka av sig ångesten o gå vidare med dagen o släppa att man mådde skit  för bara ngn timme sen! Här är några exempel på hur min ångest hjälpt mig i mitt liv:

1,Jag hade aldrig varit fast anställd på en av Sveriges bästa skolor(-gjorts undersökning)om det inte vore för min ångest o uppriktighet-När jag skulle ut o göra praktik så fick jag först en förskola som låg långt ifrån mitt hem o jag som har svårt för långa bussresor talade med min lärare om detta,o hon var förstående o gav mig en annan förskola-nämligen den jag är på idag:D

2,Jag hade aldrig kunnat vara förstående gentemot andra,o hjälpa min granne o andra människor som mår psykiskt dåligt om det inte vore för min erfarenhet o kunskap i ämnet.

3,Man får ett annat djup i sig själv,man blir mindre ytlig o förstår o lär sig att uppskatta allt man klarar av(-som andra människor bara ser som självklart)

4,Jag hade kanske inte hittat in i frikyrkans värld o utvecklat min tro- om det inte vore för min arbetsplats o alla fantastiska kristna människor/vänner jag träffat där...

5,Jag har blivit en rätt stark person-eftersom jag hela tiden utmanar mig själv o kämpar på.

 Lär dig att se det som en tillgång istället för en motgång! Becca

Inga kommentarer: