tisdag 14 juli 2009

Idag-föreläsning,lunch med Karin o myskväll:)





Började dagen med att lyssna på "det mentala teamet" som arbetar med psykisk ohälsa-o det känner jag ju till allt för väl tyvärr men såklart var det änså mycket intressant o lite nytt lärde jag mig iallafall,de sa att "den lätta typen" av psykiska besvär ökar väldigt stark speciellt för unga kvinnor:( med t.ex självskadebetéende,olika ångestsyndrom (som jag har)etc-hemskt! Jag hoppas bara att kommande generationer blir mer kunniga om detta o inte så rädda så att unga människor blir behandlade så dåligt som jag varit med om i vissa fall..Och som såå många andra tyvärr är med om fortfarande idag i Sverige..
Efter föreläsningen satt jag o skrev lite-håller på med Hälsoopedagogik nu det är väldigt intressant o inte så svårt,sen har jag bara Psykosocial kvar o det tänkte jag försöka bli klar med till Fre nästa vecka för att sen kunna vara helt ledig i en vecka innan nya jobbet kallar <3
Sen mötte jag Karin.L som bor nära min skola så vi gick o lunchade,till thai såklart:D o jag käkade som bara den riktigt fräscht thaiplace med bra service:)
Sen gick vi till Entré,jag var duktig o köpte inget men kul att kolla in lite-hittade en del skönhetsgrejer jag vill ha (såklart)Tog sen en supergod smoothie i solen innan jag begav mig hemåt för promenader med nissen,vila,o tvtittande-kollade lite på Paris program,Real housewifes of NY blandat med Victorias firande-som hon strålade ikväll (o alltid för den delen)Kvällsmaten blev goda leftovers från igår med egengjord jättegod sallad,nu blir det snart Harpers Island+färska hallon med glass:) Sov gott o hoppas du också haft en finfin dag! Becca

Inga kommentarer: