måndag 27 december 2010

Dejt..

Ja som ni säkert förstod så var jag på en dejt häromdan;) O inte vilken som helst..nämligen en "BLINDDATE"-berättade ju för ett tag sedan att en mamma ville att jag skulle gå ut med hennes bror:) Så en försenad Becca ankom i taxi nästan 20min försenad..pinsamt i den kylan! Men när jag väl kom fram så stod där en välklädd man,han berättade att han hade bokat bord på Elysée,väl där satt vi o pratade om allt möjligt,vi kände ju inte varandra så det fanns ju en hel del att prata om,det var intressanta samtalsämnen o trevligt:) Och god fondue (o vin till mig)Han drack läsk då han pga sin religion tar avstånd från alkohol (nästan) Sen åkte vi hem ihop-nä nä inte ihop så,han gick av vid kronprinsen o jag vid mig. Han var mer gentleman än någon jag tidigare "gått ut med".

Vill ge er killar (om jag har ngn manlig läsare här)lite tips på hur man som kvinna i min ålder oftast vill bli behandlad när man är i dejtingfasen:
Vi vill oftast inte bli hembjudna direkt o ligga/sitta i soffan..
Vi vill gärna att du håller upp dörren för oss
Vi vill gärna att du frågar oss mycket o lyssnar o vice versa såklart
Vi gillar verkligen när ni har planerat middagsställe/eller grej att hitta på.
Vi gillar att ni visar att ni inte är snåljåpar.
Vi gillar att gå ut o äta-sitta hemma i soffan kan man göra solo..
Vi gillar helt enkelt ofta att bli behandlade som prinsessor när vi går ut med er.
Vi gillar INTE när det är mycket snack o ingen verkstad..Bestämmer vi saker ihop-så är det bäst för er att ni håller vad vi bestämt-annars tröttnar vi..
Vi vill känna oss prioriterade (speciellt i början)

Oavsett vad jag känner/tänker om denna trevliga killen jag var ute med,så är poängen med detta inlägget att jag kände verkligen hur jag vill bli behandlad o hur fina gentlemän det finns därute-för det känns ofta som det inte existerar många sådana här i Sverige(-han har bott i USA länge så det kan ju bero på det men också mognad o manners.)Det har hänt men det är inte ofta en kille har öppnat dörren,bokat bord på okänd restaurang,tagit av mig jackan,tagit ut stolen-varit en gentleman hela kvällen,och det är ju egentligen skamligt..Hur svårt är det om man verkligen är intresserad?? Det är de små detaljerna det handlar om-det förstår inte alla killar..
Och tjejer!!! Ta inte något skit..Tänk ut hur ni vill bli behandlade och vad ni vill ha av en kille-ta inget annat,bättre att vara själv o stark då,än att "mesa" efter någon annan..Bestämda-Becca

Inga kommentarer: