torsdag 23 december 2010

Fin avslutning..




Vi har alltid otroligt fina avslutningar hos oss-min chef säger lite fina ord o vi får lyssna på duktiga elever som spelar o sjunger fint-och hela förskolan är med där med<3 Otroligt lyxigt att ha den stora kyrkosalen till sitt förfogande:)Man fick säga hej då till våra kids o det var lite känslomässigt för mig-eftersom jag inte ska vara i förskoleklassen mer:( Känns rätt trist nu när man verkligen kommit in i det,lärt sig att vara med den åldern,fått uppskattning o värme(-vilket tar betydligt mer tid o effort med äldre barn än de yngre..) Så det känns synd..MEN jag lämnar ju inte skolan,utan kommer arbeta med 5-åringarna på skolan istället (mitt över mina fd:or) Så jag kommer hälsa på dem, precis som jag gjort med småttingarna jag hade förra året<3 Fått lite presenter,blommor o choklad med:) Men allt har inte varit glitter o glamour-jag har haft en grym magkatarr:( b.la pga julmat som vi personalen fick i måndags-blir för fett för min mage(-ändå tog jag bara LITE)Så jag har mått kasst..! Sen blir det inte roligare av att man varje dag står o väntar på proppfull,FÖRSENAD buss:/ När man har bråttom hem till vovven..
MEN NU LOV-WONDERFUL..<3 Och ett stort grattis till min väninna Katarina och hennes man Jonas som nu fått sin lille son-Theo (d.22/12.)

Dagens:När du tänker på saker som rör dig själv,tänk med hjärnan,när det gäller andra människor,tänk med HJÄRTAT(-Tänk så mycket bättre världen hade sett ut då!) Jag har signat upp mig för att bli djurfadder genom "Djurens rätt" o även beställt deras fina almanacka,imorgon ska jag även ge en slant till alla stackars katter som ej har hem och förmodligen fryser ihjäl i detta vädret-"ingen kan göra allt,men alla kan göra något"!<3 Becca

Inga kommentarer: