lördag 25 december 2010

Julafton:)






Dagen började med att jag som vanlig helgs-anda tog en latte med Angelica över skype:) När jag öppnade dörren så låg där som vanligt en julklapp ifrån min gulliga granne/bekant Stina,dagen innan hade jag ju köpt lite till henne med o det fick hon också bjöd hon in på ett glas rött:D Hon sa släpper man in någon utan att bjuda på något,så tar de julen med sig ut-vilken bra tanke;)

Sedan fick jag rusa iväg för att möta Rosita-som vanligt var jag förenad o hon för tidig-typiskt.. MEN sen gick vi till Wesleykyrkan här på Limhamn,där jag mötte min kollega o hela hennes släkt (nästan) Började med att ett brassband spelade in julen,sen gick vi in i kyrkan där pastorn talade lite m.fl men framför allt var det fin musik o sång:)

Sen rusade jag till djuraffären o köpte en MASSA bra klappar till mina små<3 Damen i affären sa att ingen hade köpt så mycket till sina djur..;)

Sen hem slå in någon klapp till o vidare hem till min mamma,där vi började med glögg och kakor till Kalle Anka,min mammas vänner-ett par som nyss flyttat o har det helt kaotiskt hemma fick också komma.

Senare åt vi jättegod anka-den blev supersmarrig o ett riktigt gott rödvin till det-min mamma är riktigt duktig på att fixa god mat o att duka upp allt fint:) Till dessert blev det glass med fikon i cognac(-fast jag hoppade fikonen)

Senare på kvällen öppnade vi klapparna-fick jättemycket bra(-tänkte visa o berätta lite mer om det imorgon då jag har lite mer tid.) Gick hemåt med en nöjd Nisse(-han älskar att vara hemma, "bebisen"..)Trött var jag..tog på mig ny pyjamas o la mig i sängen med mina små o hade tvn på i bakgrunden o chattade+ smsade lite med Annsofi o Thomas. I LOVE CHRISTMAS-Budskapet för mig i år var att jag förstod vikten i att vara med sin familj eller nära på julafton oavsett om man bara är 2 (som vi brukar vara) eller 20-inget BEHÖVER vara bättre än något annat,så länge stämningen o traditions-känslan är där..<3 Becca

Inga kommentarer: