lördag 18 december 2010

Slutet av veckan o nu..


De senaste dagarna har mest handlat om musikalen på jobbet..Vi har haft fullt upp och för andra fredagen i rad så var jag på skolan i ca 12 timmar..:/ Så jag känner mig lite halvsliten..Var klara med städ o allt vid 21 igår. Det gick bra för våra små-duktigt att klara av det när man bara är 6 år<3


Något som jag dock har svårt för är barn som är uoppfostrade..vid en sån här tillställning-under musikalen när "mina små" sjöng så satt jag på golvet nära scenen o då såg jag tjejer på ca 10 år som kröp runt på scengolvet (nära hon som dirigerar)hur kan man som förälder tycka att det är ok!? så pass gamla o springer runt så mitt under en konsert..Jag fick säga till att de var lite i vägen..-suck! när ska de lära sig om inte när de är små? Så man har varit lite som en gestappo nu i dagarna..För "i min bok" är det inte ok att bete sig som djur på zoo i en lokal/situation där det inte passar sig..! Sen om jag får barn som skulle bete sig så,så får ni skälla ut mig då;) Men kan inte tänka mig det faktiskt,jag är stenhård med sånt och min mamma var minst lika tuff..Vilket i vissa situationer var bra:) Blir ibland chockad över hur barn beter sig vid matbordet o hur kräsna barn är idag-(det är en annan sak jag har mycket svårt för!!)Som sagt lär man inte barn de från början så lär de sig inte plötsligt det när dem är 12 år (av sig själva..) Och vem vill inte ha ett barn som man kan ta med överallt o vara stolt över,och som vet hur man beter sig i olika miljöer o gentemot andra människor. Skäms inte över att vara hårda,bestämda-om ni samtidigt ger mycket kärlek o självförtroende till era barn<3 Nog om det..

Efter musikalen så blev det en pizza (hade inte ätit på läänge)o en juleöl,varvade ner men somnade rätt snabbt.. Idag har jag varit o fixat nailsen o handlat lite,tagit det välbehövligt lugnt..Ringde Thomas (i Dublin)o hade en LÅNG o MYSIG pratstund-vill nog inte ha den räkningen:/ Och nu ska jag hem till Pernilla (som bor jättenära mig)vet att det blir ostbricka o vin-om vi går ut för att ta en öl/vin senare får vi se..kanske bara blir lugnt o många bra samtal hemma hos henne:)'


Imorgon ser jag framemot att inte ha något annat på agendan än att fixa här hemma o ta det lugnt med mina <3 sova länge,dricka kaffe med Angelica över skype o kolla tv etc..Mysig söndag helt enkelt-hade varit complete om jag fick tillbringa em i kyrkan (united)men med all snö o lång väg dit så orkar jag nog inte.. Kan det inte finnas en united här runt hörnet-hade passat bra för en lazy girl like me;) Nåja nu får jag hoppa i badet så att jag inte blir alltför sen till P..:/ P.s Lägger in en bild som jag tog igårmorse ifrån vår trädgård-såå vackert..! OCH KOM IHÅG ATT JUST DU ÄR EN VIKTIG PERSON<3 Becca

Inga kommentarer: