fredag 10 december 2010

Nobelfesten


Idag är det ju nobeldagen och skolan har som tradition att ha en egen nobelfest (som jag inte har varit med på förr)Men nu är jag ju i förskoleklassen som tillhör skolan så jag skulle ju helst vara med..Jag sa dock nej pga att vi har o har haft en del kvällar i veckan nu på sistone- o jag är trött både efter mitt heltidsjobb o pga mitt virus som inte är helt över än tyvärr:/

MEN idag vid lunchtid så kom min chef in o sa:Jag får fråga dig en lite konstig sak? Javisst sa jag..-Min personal tycker att du är lik Prinsessan Madeleine,vill du vara henne ikväll? Du kan stanna hur länge du vill. Och hur kunde jag säga nej till det hedrande uppdraget??;) Så jag ringde min snälla granne o hon kunde ställa upp o fick ta med sig födelsedagsgrisen Nisse på middag ikväll (ja han fyller 13 idag!!) Jag tog en alvedon-känner mig småskum..hoppas,hoppas inte!! O sen rusa över gatan till Coop för att köpa strumpbyxor,ner i pingstlokalens källare o leta klänning tillsammans med en musiklärare..Hittade en som var ok-inte megasnygg men jag piffade upp den med min FUSK-päls runt halsen:)Fick ett emblem o tiara av min mamma för kvällen(-min chef) Drottning Silvia. Fick låna ett par högklackade skor av en lärare med..Längesen jag gick i såna kan jag tala om..:/

Sen gick vi i kungafamiljen (jag gick med min bror Carl-Philip) tillsammans genom ett hav av föräldrar o elever(-från 6-15 år..!)Folk fotade o vi stod där o såg fina ut;)
Sen skulle vi sitta på scenen i minst en timme,när våra o andras barn tog emot diplom för deras olika färdigheter-gissa om de var nervösa o glada?:) Riktigt fin musik spelades o det dansades o det talades. Väldigt glad för att jag med min ångestproblematik klarade av att sitta så i fokus så länge inför alla dessa människor o speciellt med tanke på att min kollega ligger hemma o spyr-ja magsjukan:( Blev jätteorolig för att jag skulle få det.. Klarade middagen iaf o hoppas jag klarar mig helt ifrån det hemska!! Nog om det..

Sen gick vi till bords-vi kungligheter satt bland hedersgästerna-alltså "våra barn" o åt jättegod 3 rätters! Efter all god mat o lite allsång o uppträdanden så fick våra barn dansa några danser-vals o foxtrot innan de blev hämtade av sina föräldrar-lite försent..De sover nog gott ikväll<3 O gissa om jag blev poppis som Prinsessa bland våra tjejer?! De är bara föör söta..!!

Nu ska jag vara med min nisse lite-det lilla som är kvar av kvällen,är ju inte pigg direkt..var på skolan mellan 7.50-21.00.. Men en trevlig o fin kväll det var det-Gillar att vara prinsessa,lite för mycket..;) Becca P.s Kunde inte ta med min iphone o ta foto ikväll tyvärr..fick t.om lägga mitt "dior lipgloss" i min brors Carl-Philips byxa-så ni förstår dilemmat..Men jag lovar att lägga in lite foton ifrån hemsidan inom kort!:D

Inga kommentarer: