onsdag 8 februari 2012

Promenera MERA...






Jättebra att promenera-vardagsmotionen är jätteviktig! Förrutom vikt-nedgång så mår man såå mkt bättre psykiskt-blir piggare o gladare,bra för immunförsvaret med;)

Behöver jag nämna att jag gick ner till endast 56 kg då jag var barnflicka för typ 5,6 år sedan;) Det är typ-17 kilo från nu...:/ O jag åt ungefär som nu då med,men rörde mig jättemycket via långa promenader flera ggr i veckan:) Det vill jag självklart nu med! Så jag har fortsatt med mkt vardagsmotion-varje rast 30 min i pildammarna-mysigt...I söndags vid lunchtid, blev det ännu en lång promenad i kylan vid havet-det var såå vackert o skönt!

Vill tipsa alla nybörjare att det är viktigt var man går,iaf för mig är det så-jag vill promenera där det är lugnt o vackert-typ strand,park,fint villaområde etc.

Och mitt tänk är att lite motion är bättre än inget,igår promerade jag halva vägen hem efter jobb(hade tunga skor o ont i foten)Idag blev det hela vägen hem-för jag tyckte det var såå skönt...:) Becca

Inga kommentarer: