söndag 23 december 2012

Drottningens födelsedag och insikt!

Dvs min mammas!;) De fyller på samma dag. Firat henne hemma hos sig pga vädret-(lite lätt snöstorm)Men jag står för maten. Blev jättegod oxfilé med hasselbacks potatis o god pepparsås+sparris o gott rödvin till:) Tiramisu till dessert. Sen bestämde jag mig trots väder-(jag älskar att gå i snö o kallt väder)att gå en promenad,man tänker mycket när man går långt själv utan musik i öronen... Kände snön slå mot ansiktet,såg julklappar i fönstren,folk som åt mat,allt fint julpynt,doften av brasa o helt tyst o stilla... Såå nöjd med vart jag har kommit!!! Och ska jag dela med mig lite utav min framgång i hur jag mår mycket bättre? Klart jag ska! 1,Förvänta dig inget-2,inga relationer är perfekta.3,Släpp ditt ego-tänk på annat än att du ska ha det bäst jämt.4,Njut av de små sakerna som en promenad. 5,Sök inte bekräftelse!!! Det finns annat i livet som är mycket viktigare än att jaga efter kärleken eller mäns bekräftelse.../många intressanta människor har inte hela framtiden utstakad...6,Att sluta tro att gräset är grönare någon annanstans... 7,Tro på Jesus/Gud aktivt! Allt blir vad man gör det till! Imorgon ska jag o min mamma ha en superskön julafton-precis som vi brukar,bara hon o jag:) Nej,vi har ingen perfekt relation,men vi anstränger oss båda,och vi kan konsten att njuta av det lilla goda i livet! Becca

Inga kommentarer: