torsdag 27 december 2012

Småbarnsföräldrar...

Jag har börjat följa Katrin Z blogg-den är rätt underhållande,ibland är hon lite väl kylig men väldigt ärlig o vissa inlägg håller jag med om, och idag kommenterade jag t.om. Det handlar om kritik gentemot föräldrar... Jag förstår inte varför småbarnsföräldrar inte klarar av kritik överhuvudtaget!!! Och jag som inte har barn får absolut inte ha en åsikt! (Trots att jag jobbat med barn i väldigt många år:) Inlägget Katrin skrev handlade om barn som inte kan uppföra sig i ett flygplan... Jag reste som barn väldigt mycket med min mamma-jag hade aldrig fått lov att störa andra människor,skrika eller ens gnälla på en offentlig plats-ja ingen annan plats heller,jag var ofta med på restauranger och andra platser där det fanns mycket folk,jag fick tidigt lära mig bordsskick etc-nu ser jag allt fler barn äta som grisar ända upp i 6 års ålder:/ Tror föräldrarna att de ska lära sig bordsskick av sig själv? I kyrkan häromdan var det ett barn-inte bebis,(dem under 1 år är lite svåra att styra)som larmade o störde lite i gudstjänsten,en vuxen satt bredvid o reagerade inte speciellt snabbt... Ni gör bara barnet en otjänst genom att inte visa dem rätt o fel,aldrig bli upprörd/visa känslor... Så lär er att ta åt er av kritiken med,ingen vill umgås med ett skrikigt/bortskämt/gnälligt barn... Och jag är glad över att jag blev väluppfostrad o ingen behövde irriteras av min attityd:) Becca

Inga kommentarer: