måndag 16 maj 2011

@home..






Yes,jag är hemma idag-den där gorgonzolasåsen satte bokstavligen sprätt på min mage igår, o sen hade jag en öm mage hela kvällen,fortfarande litegrann när jag äter...Men värre igårkväll o imorse. Nä nu får det inte bli ngn alkohol (förrän tidigast litegrann på fre.)o fettsnålt o mindre kaffe(-har lätt för att ta en kopp för mkt på jobbet)Klarar nog max en om dagen o knappt det...
Men imorgon blir det back to work(-om jag inte skulle bli mkt sämre igen)Har bokat in utvecklingssamtal på morgonen, o har även ett viktigt möte på fm,på kvällen har vi utbildning så jag är hemma först vid 20.30...lång dag...8-20:/
Så vad har jag gjort idag då? SLAPPAT...som man ska när man e sjuker.Kollat "efter 10 som e så bra,ätit havregrynsgröt,promenerat med min vovve lite,plockat hem lite fina blommor (i smyg)Köpte hem en grymt god sallad (som jag snart ska äta)Tror de heter Go green-trodde inte det var ngn speciellt god sallad-Men JO såå himla god..rätt milt för magen med,o den är prisvärd 45kr bara, o då fick jag fullkornspasta,sallad,kalkon,gurka,valnötter,ostbitar o tzatziki-man får välja 3 ingredienser förrutom salladen, pastan o "köttet",blir lätt över minst en portion-o den tänkte jag vara duktig o ta med till jobbet imorgon då vi ska va där länge,vi får mat där-men tror det blir pizza eller bullar typ o det går inte när jag inte har "ätardag" ju;) Blir strax Dr.Phil+ lite annat på tvn. Ska ta ett varmt bad o gå ännu en walk med min för tillfället överstirriga vovve-extra stirrig pga löpande tikar(-fyy vad jobbig han har varit i dgrna,borde kastrerat honom som liten) Kanske borde ta tag i den rena tvätten i högen på bilden eller!? Ha du en skön måndagskväll nu! VARMA KRAMAR,Becca

Inga kommentarer: