onsdag 25 maj 2011

OM EXAKT EN VECKA ÄR JAG HÄR!!!






Ni förstår inte hur exalterad jag är...
Inte rest iväg såhär på 8 år...från att som yngre rest rätt mycket(-iaf minst en lång resa per år på en månad minst, sen jag var 2år) Men det är inte lätt att resa när man har djur,en liten familj(-bara mamma som bor här ju o hon vill inte passa ever)Sen är jag inte typen som bara lämnar mina djur hur som helst,min vovve e naken o har därmed lite speciella behov med...MEN fått Stina som hjälp nu ju,så det känns super:) Bara det att inte ha ngn tid att passa..o att göra precis vad vi känner för... Skulle vilja åka på 2 lång-weekends per år-en på hösten o en på våren,o sen ha 3v på sommaren med, där man bara är hemma o slappar+roar sig:D

Om exakt en vecka så tror jag att jag o Angie sitter i Gamla stan i Nice o njuter av den fina utsikten, god mat o vin eller ngn drink kanske;)Vi flyger 15 o mellanlandar i Zurich snabbt, för att sen vara framme i Nice redan 18-skönt att det inte är så långt,jag HATAR ju att vara i ett flyg=instängd...det handlar om min enorma kräkfobi/ångest-är rädd för att bli dålig på flyget om det är dåligt väder etc...Sitta instängd i ett flyg med en massa människor-not my thing...:/ MEN jag ska klara det för jag vill LEVA! Kan också avslöja att det blir lite drinks på Kastrup innan+åksjuketablett...

Vill ge er en förtitt på hotellet b.la;) 4- stjärnigt,takpool,fin matsal,trädgård,fint rum med platt-tv b.la. En bild är ifrån den pittoreska byn "Villefranche" så otroligt vackert där o det ligger rätt nära!

Vi kommer besöka minst en konstutställning,kanske 2-beror lite på väder o tid,men "Matisse" ligger rätt nära vårt hotell så det blir det:) Besöka Villefranche,Monaco, o ev Cannes o St tropez...Man vill så mycket,men hinner ju inte allt tyvärr:/ Skulle haft minst 2v på oss! Gillar att man kan besöka så många ställen som ändå ligger hyfsat nära o att där finns strand,stad o shopping-men shopping har vi sagt NEJ till-dyrt nog som det är där...o vi vill upptäcka grejer o njuta,inte shoppa..Men ngt litet blir det kanske får se med väder etc. Självklart lockar MATEN mig...Underbart goda fiskrätter o skaldjur(- är de kända för)vinkokta musslor t.ex..mmm... Sen "Promenade de anglais" (änglarnas promenad typ)är sagolikt fint-srandpromenaden som är jättelång o där ligger tydligen de hippa klubbarna etc.

Nä nu är det dags för mig att laga lite mat(-bättre sent än aldrig)knappt ätit idag pga sjukt ont i magen:( Lite tv på det,sen sängen som kallar...Bon nuit,Becca:*

4 kommentarer:

Anonym sa...

Får man säga grattis till födelsebarnet för du är väl det nu när du läser detta? Kram på dej!

Beccas sida sa...

TACKAR du är den första;) O jag hann se det en kvart innan midnatt. Kram till dig med! B

Anonym sa...

akta bara så du inte blir redlös, då kanske du inte kommer med flyget:) haha kram igen på din dag!

Beccas sida sa...

Jg blir aldrig redlös-sällan hänt;) I do it with class!:) B
O kram till dig whoever u are...nyfiken!