fredag 13 maj 2011

Love living,live loving..


Såå härligt att kunna hjälpa en medmänniska...Min valident arbetade sina sista timmar hos oss denna veckan,jag har alltså "bedömt" hennes arbete etc,svarat på en del frågor osv,diskuterat med henne osv. En dag sa hon att hon snart fyller 30,automatiskt frågade jag om hon skulle ha en fest? Hon svarade: Nej jag har inga vänner nästan...:( Blev såklart ledsen över det svaret o tänkte på hur glad jag ska vara med alla mina fina vänner-de betyder ju ALLT för mig,speciellt som singel...
Hon är också singel-skiljt sig ifrån en "dålig" relation/man,inte bott i Sverige i många år,även flyttat från Simrishamn-rosengård,där hon knappt känner någon:( Hon har svårt för språket med såklart... MEN jag tror att jag lyckats vända hennes ensamhet till lite mer hopp iaf:) De öppnar ett "united rosengård"-yeyy!:D snart,dit jag rek henne att gå,vi ska hålla mejlkontakt. Även sagt till henne att jag gärna följer med henne till "United Supersunday" en dag snart. SÅ skönt när man kan hjälpa en annan medmänniska med enkla medel...Du har säkert någoot/ngn liknande historia i din närhet om du slutar vara så "svennig" o tänker på dina medmänniskor-sätter dig in i deras situation etc. Tänk om jag hade varit ensam i Irak...:/ utan språk,vänner etc...En hjälpande hand vore ju ALLT då...! Bilden jag lägger upp har jag haft hängande på en vägg i MÅNGA år hos mig nu-såå fint, o ngt jag strävar efter i livet...(Ett judiskt ordspråk.)"En själ kommer till denna världen,och lever här i ca 70 år bara för att göra någon en tjänst" Love,Becca

Inga kommentarer: