söndag 25 september 2011

Nu söndag






Härliga söndag,skönt att vara helt solo o bara njuta-ta det lugnt av sista ledigheten innan ännu en fullspäckad jobbvecka. Solen skiner-riktigt varmt idag:) Varit ute på ngra små prommisar med nissen-skönt att ha en liten mini-park nära oss o bra miljö/natur runt omkring när man har vovve,tog ett par bilder på oss o på min nya,fina cape/poncho som jag fick ifrån min mammi igår:D Kanske blir lite sol o ngn tidning på balkongen med. Rätt trött på att känna mig halvförkyld/slö i kroppen nu(-flera veckor såhär nu,men jag blir inte riktigt sjuk.)Vill nästan hellre få ut det så att jag kan få tillbaka min ork... Nog om det,boring!

Nu ska jag kolla lite galna "husfruar" på tv3-ni vet att jag älskar sånt... O imorgon är det de bästa,de svenska:) Sen lite städ-bara lite,får städhjälp i veckan;)Kolla igenom nästa veckas lektion kanske,jag har etik på tors. Sen myysa,kanske vila lite,blir ständigt väckt om nätterna av nisse-mer än en gång...:/ Blir snart galen av för lite sammanhängande sömn,drömt sjukt mkt med-o jag hatar att drömma...Han är supertörstig hela tiden o blir därmed jättekissig med-aldrig sett honom kissa såhär mkt...

Tänkte kolla in danska serier på svtplay sen med-"Bron" som började i veckan o "Lykke" som jag gillar skarpt! Sen lite krimis o popcorn innan läggdags. Ska laga ngt gott idag,(lagade såå gott o viktvänligt utan carbs i veckan)känns kul att mixtra ihop lite nya, goda o lätta alternativ:) Gjorde jättegoda fiskrätter i veckan-där jag använde b.la wokgrönsaker,vitlök,kantareller,svamp,lök o antingen halloumi eller fetaost som jag stekte med-feta osten gjorde hela smaken på rätten:P
O halloumi är nyttigt,gott o jättemättande,använde mig av laxfile en kväll o torskryggfilé en annan-(gillar bäst torsk)Sådär ja nu fick ni lite bra tips!;)

Gårdagskvällens middag blev inte så jättelyckad...minst sagt!!! Efter en massa trams o vin härhemma bestämde vi oss till slut för gatuköks hamburgare o pommes...kom dit i sista sekund o de säger:vi har bara fransk hot dog kvar...:( O då hade allt stängt ju...kl22... o Angie hade precis varit inne på malmborgs o gjort ngt jättepinsamt för mig:D Gick in o bytte en falukorv som var gammal hahahaha en lördagskväll!:D Var glad att jag slapp,stod snällt o väntade med nissen o bad henne att skynda för det kändes lite läskigt:S (ja ibland är jag lite spoiled) Såå vi fick göra ngt snabbt o lätt så det blev den nya falukorven,Angie tog mina ord på allvar o gjorde de smalaste,mest brända falukorvsskivorna jag sett-väldigt mätt av den måltiden NOT!!! Men kul hade vi;) KRAM Becca

Dagens-"karriärs/jobbtänk": "Där alla tänker lika,där tänks det inte så mycket"

Inga kommentarer: