lördag 3 september 2011

Slutet av veckan...

Varit helt slut antagligen pga mkt jobb o mkt nytt för mig iom ny avdelning-mkt nytt att komma in i,dessutom varit en färre i veckan...Alltså bara 3 med nya inskolningar,några riktigt ledsna barn o annat...Ni som tycker det är jobbigt att ha 1 eller 2 barn kan ju tänka om...Här sitter vi o äter med ca 6 barn var, i åldrarna 1 o 2år-en av dem jag sitter med är 11 månader o behöver lite hjälp med att äta,samtidigt ska man hålla koll på de andra o äta själv. O sen lägga allihop, som nu har varit ca 12-blir 16 senare.

Förrutom att passa o vara gullig mot både föräldrar,kollegor o barn så ska du planera olika "lektioner" o självklart vill man göra det bra! Så här ser vårt veckoschema ut: 3ggr i veckan har vi tema-(nu husdjur)under samlingarna,1g i veckan gymnastik,1g i veckan rytmik. Jag älskar att vi har det såhär,samtidigt som det är oerhört energikrävande!

Samtidigt denna veckan har jag haft en sjuk/gammal nisse med värk att tänka på o renovering=kaos härhemma,så ja veckan har varit lite småtuff... Känner att jag är jättespänd i nacke/axlar,man bär ju mkt med. Nästa vecka ska nisse få en tid hos veterinären,får se vad som händer...Hoppas på att smärtstillande kan hjälpa o att det inte är tal om något allvarligare-han e ju gammal:(

Snälla Stina har hjälpt till hela veckan<3 O igår bjöd jag igen liite,först bjöd jag på lite öl o vin hos henne,sen på middag ute-jättetrevligt o spontant!

Idag o ikväll har jag en välbehövlig lördag i lugn o ro för mig själv,vaknade gick ut med nissen,fixade lite frukost till oss alla(-kise,vovve o jag)sen Nyhetsmorgon-myysigt! Nu har solen kommit o det är riktigt varmt,så jag ska nog ta ett glas vitt o sätta mig på balkongen o läsa en av mina 100 tidningar typ:) Blir tv-kväll med tända ljus,god mat,mina darlings o lite vin<3 Imorgonfm väntar godaste frukosten med Rosita på "Kakboden". VÄLDIGT sugen på kyrkan med,så kanske blir det med senare på em. KRAM Becca

Inga kommentarer: