onsdag 21 september 2011

Stolt

Visst ska vi peppa oss själva mer än vad vi gör!? Lätt att bara se det negativa i oss själva,(o det har jag också lätt för)MEN nu t.ex så har ett par stycken på mitt jobb fått ngn form av magsjuka o med min djupa ångest/panikångest för denna sjukdom-att spy,så är jag otroligt glad över att jag "tacklar" problemet(-ett problem jag haft sedan jag var typ 10 eller ännu tidigare)mycket bättre än vad jag gjorde för bara ett par år sedan:)

Visst jag mår lite dåligt av att veta att detta härjar nu,men jag kan faktiskt leva med det,något jag knappt kunde förr...

Pratade också med min väninna Pernilla om detta i helgen,hon har en bekant som helt stängt in sig o de talar om "förtidspension" för henne-tjejen är ett par år yngre än mej,lider också av mkt svår ångest/rädslor...:/

Pernilla sa att jag var "jäkligt modig" o ska vara STOLT som gör allt det jag gör,medans den här tjejen sitter inlåst jämt... Jag vill bara hjälpa henne o andra i mina skor<3 Ni måste söka hjälp,KBT är bra för denna typen av rädslor,Våga känna att det känns fel o jobbigt o hopplöst men ändå inte ge upp! Våga vilja leva ert liv så gott ni kan-kanske aldrig blir helt bra-MEN kan bli mkt bättre o framförallt OK!

Du kommer känna dig så mycket bättre efter varje jobbigt steg du tar-du får bättre självförtroende med, o du mognar i dig själv. Jag är stolt över hur jag mår idag,efter det långa,jobbiga jag varit med om,som tog såå mycket kraft ifrån mig-o vet ni!? Ändå var jag jämt en glad flicka-även då,som kämpade på ensam med detta-grundpersonligheten fanns även då-POSITIV:) Du finns också fortfarande där-bland dina rädslor...<3 Ta hand om dig,Ge inte upp! Becca

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är så stolt över dig;-) du är så grym;-) kramis Angie

Beccas sida sa...

Tack fina du-du har alltid stöttat o berömt mig gällande detta! guld värt...<3