tisdag 27 mars 2012

Lite ändrade planer...







MINST SAGT! I söndags vaknade jag o kände mig rejält trött o hängig (trots mkt sömn)antingen av pollen o förkylning eller bara av pollen,I dont know...Så jag ställde in samtliga planer för jag visste att jag behövde fixa lite här hemma med inför arbetsveckan.

Jag satt här i morgonrocken o mös,o tänkte att jag ville sjunga lite-sånt som vi sjunger i fri- kyrkovärlden,kallas "Hillsongs" för er som inte är insatta(-vilket jag inte heller var för några år sedan) Jag började sjunga på en jättefin hillsong som heter "With all I am"- och då plötsligt hör jag något mot fönstret,tittade efter,o efter ett litet tag så ser jag att det var en pytteliten o supersöt fågel som satt nere på trottoaren...Jag gick ner o kunde ta upp den i min hand,gick efter en stund ut med den i trädgården o den bara satt där så fridfullt i min hand.

En granne kom ut i trädgården-som jag bara hälsat på tidigare,(vi känner inte varandra o hon är 26 år) Hon tittade naturligtvis på den fina fågeln,sen frågade jag hur det var med henne,o då flög fågeln iväg(-pigg o bra igen:) O hon brast ut i tårar o nästintill panik,skakade osv-hon verkar vara djupt deprimerad o ha ångestproblem... Så jag sa att jag gärna kunde komma in till henne, pratade o lyssnade på henne,sen föreslog jag en havspromenad-vi gick långt o pratade o det verkade få upp hennes humör litegrann iaf:D Vi satt även ute i trädgården en stund,där jag tog ett glas rosé(-årets första i trädgården-lär bli många;)Nissen va med såklart<3

En sån här sak älskar jag att kunna göra för en medmänniska,jag har min historia med mig i bagaget också,(som jag kommit ut ifrån)...Det var väldigt många år sedan jag var deprimerad på det sättet,men jag har varit där-då man grät jättemycket,sov o vilade jättemycket,allt var trist,gjorde mkt destruktiva saker etc... Och då är det skönt att kunna prata med någon...

O alla människor har inte en nära kontakt med föräldrar,vänner etc-så jag är glad att hon ändå vågade öppna sig rätt så mycket-ett stort steg på vägen! Sen behöver hon självklart proffessionell vård,men för stunden behövde hon en medmänniska.

Jag är helt säker på att det var Guds vilja att detta skulle ske,jag hade inte gått ut i trädgården om det inte var för fågeln-den visade mig vägen genom gud,mitt i en "Hillsong". Den känslan är oslagbar! Becca<3

Blev Hallon kesella med bär till dessert-yummie!;D Och ja, som ni ser nisse är som en efterhängsen bebis-med överallt!<3 Becca

Hon har även smsat mig o tackat-vad kan värma eller betyda mer än sånt?!

Inga kommentarer: