fredag 18 november 2011

Min tro och dopet

Har en mkt välbehövligt lugn fredag hemma-kanske blir det ut o äta med fina Lena,men lutar åt hemmakväll...Hon ville ha med mig till möllan(-unitedkyrkan där)+middag efter,men jag är inte i form för det,efter all drama and no sleep tonight...Kan tyvärr inte gå in för mkt på vad som hänt-men har fått ett enormt stöd av UNDERBARA vänner o kollegor,så det känns superbra o viktigt-Im blessed<3

En väldigt positiv grej som jag bestämde mig för igår,är att jag ska döpas SNART,väldigt snart...trodde kanske det skulle bli i januari,men no,det blir redan d27...1 advent!!!! Pirrigt värre...Ska prata o planera mer med Lena i veckan (eller ikväll)berättat för dem jag delat andlighet o gud med+Angie eftersom hon är en väldigt nära vän(-som family-)

Kommer snart lägga ut "My story to his glory" här som handlar om min tro o United. För er som undrar så handlar vuxendopet om ett medvetet val där jag lämnar det förflutna bakom mig o börjar om,ett nytt liv med Jesus-när jesus finns med på insidan så händer det mycket...du får helt nya verktyg till att ta tag i tuffa saker,ändra ditt sätt att vara etc-det har redan hänt en del med mig o jag är säker på att det kommer hända mer!:)

Klart att många icke-troende tycker att detta låter konstigt o jag ska vara ärlig o säga att det tyckte jag också när jag började gå i United-jag fattade liksom inte jesus grejen:D MEN nu förstår jag-man får en känsla av att saker sakta men säkert ordnar upp sig till det bästa,men det är en process där man jobbar med sig själv mycket,typ som hos en terapeut men mer djupt(-U cant change what u dont knowledge...) Jag har fått en större känsla av vem jag verkligen är, o vad jag vill o mår bra/dåligt av och haft lättare för att bryta destruktiva mönster. Dopet blir en ny start o en början på min resa-spännande! (Självklart får ni lite foto sen.)

Önskar dig en underbar fredag o start på helgen! Becca<3

Dagens: "God is with me,and jesus is in me"

3 kommentarer:

Anonym sa...

United är ju en del av Pingstkyrkan. Vet du vad du ger dig in på? Detta från Pingst.se. Rena rama förtrycket av folk som inte passar in i deras kristna norm.

"Det betyder inte att varje man och kvinna nödvändigt måste leva ut sin sexualitet i ett äktenskap. Att leva i celibat, utan sexuella relationer, har alltid varit ett alternativ. Jesus själv är ett exempel på detta livssätt. Däremot accepterar vi inte samkönade äktenskap.

Nu vet vi att allt i världen inte är fullkomligt, så som Gud en gång skapade det. Ingen kan bestämma över de egenskaper han ska födas med, om man skall vara rödhårig, hetlevrad eller homosexuell. Ingen kan bära någon skuld för de egenskaper man föds med. Men alla människor kan till viss del bestämma hur man ska hantera sina drifter. Inom den kristna kyrkan har homosexuella människor främst hänvisats till ett liv i celibat, och bisexuella människor har uppmuntrats att bejaka den heterosexuella lusten. Pingströrelsen ansluter sig till denna hållning. Vi gör det med stor respekt för de svårigheter detta kan innebära för den enskilde, och med en önskan att pingströrelsen skall vara en miljö där alla människor skall känna sig sedda och älskade och kunna få hjälp i sitt andliga liv."

Beccas sida sa...

Jag vill börja med att säga tack till dig som tagit dig tiden att skriva detta-detta är ett viktigt ämne som jag gärna tar fram till diskussion!

Jag är helt PRO-gay!!! Jag ser det inte som ngt negativt,fult,skamligt eller udda att vara homo/bisexuell-och har aldrig gjort! Jag har umgåtts med flera homosexuella under mitt liv o jag hyllar kärleken i alla dess former!

United är en modern form av pingströrelsen,jag hade definitivt inte passat in i den "typiska pingströrelsen" med ingen alkohol o en del andra restriktioner... United är icke dömande-det gillar jag skarpt o det passar in med min tro!

Homosexuella är välkomna till United-vi har homosexuella medlemmar.

Hoppas du fått svar på dina frågor!:) Becca

Anonym sa...

OK, tack för svar. Hur funkar det med homovigslar inom United då? Det säger ju en hel del om hur ni ser på jämställdhet i ett större perspektiv.