tisdag 8 november 2011

Vem är du?



Ibland förlorar vi oss själva,när åren går,saker händer som inte alltid känns så sköna o lätta...Vi frågar oss varför ska detta hända MIG?! Men visst lär vi oss också mycket av det jobbiga..Men ibland blir det för mycket o vi förändrar sakta men säkert våra personligheter litegrann...Jag tror att för mig har jag lärt mig att hitta tillbaka till mig själv-den lilla tjejen som jag var, mer o mer den senaste tiden,tror det är en mix av min tro/GUD(-andlig resa) och att man blir äldre o förstår mer o mer om sig själv. Men det har inte varit en dans på rosor-men det är det INTE när man jobbar med sig själv-men jag tror på att människan kan förändras,så stanna inte i känslor som bitterhet,avundsjuka,tråkighet,misstänksamhet,ytlighet (eller vad det nu kan vara)

Hur var du som liten?hur är du som person? Du har specifika egenskaper som gör dig till den du är,du kan inte jämföra dig med ngn annan-du har inte levt ngn annans liv,du vill förmodligen inte ha deras liv eller personlighet heller (om du tänker efter)Du är bäst o mår som bäst när du är som du är född till att vara.

Jag t.ex var alltid en väldigt snäll flicka,tänkande,lugn,lite orolig-även då,hjälpte andra-hjälpt många djur,älskade djur o barn-precis som nu,var musikalisk-älskar att sjunga,trodde på en GUD o älskade att sjunga fina sånger om gud o jesus i kyrkan etc,var väldigt positiv,log mycket,var aldrig avundsjuk, var lojal,ärlig,mkt artig,inte alls ytlig eller fåfäng(-inte ens som tonåring)Nu är jag lite utseendefixerad tyvärr-men jag har inte orken att göra så mkt åt det-(riktig bohem haha) Men det känns väldigt ytligt o ointressant hur jag ser ut o att jag för tillfället inte har så snygga kläder,när det finns de som önskar att de HADE några kläder överhuvudtaget! Så det ska bort!!! Jag vill fortfarande klä mig snyggt osv-men jag vill inte tänka så mkt på det-eller bry mig,som om det vore livsviktigt!


Dagens glädje: Jag blev såå glad när en mamma hos oss,kom till mig med ett paket blöjor o 2 barntandborstar till barnhemmet i Ukraina-o jag har fått några till,till att ge-men hoppas på fler,nu finns ett konto med,för er som inte vill handla själv:) Charity det är något för mig,var super positiv hela em o även nu:D Började tänka på att jag verkligen ägnar mig åt charity en hel del,vilket känns helrätt för mig!<3 Becca

Dagens ord:"Have you ever wondered what marks our time here? If only life can really make an impact of the world,or if the choices we make matter? I believe they do. And I believe that one man can change many lives...For better...or worse...<3

P.s Möttes av en glad hund som jag tog en skön runda med i parken-han sprang lite fritt- o jag fick en femhundring o en bag in box av min mams nyss-så det blir ett glas rött till Desperate;)Hur kan jag vara annat än nöjd med min Tisdag?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jätte fint skrivet Becca :O)
Kram Katarina aka crazy cat

Beccas sida sa...

Tack snygging! Såg först denna kommentaren nu;) Värmer<3 Hoppas fina familjen mår bra! Becca