onsdag 1 april 2009

Perfekt praktikplats!

Var dar idag pa min valideringspraktikplats och det var jattebra!
Mycket indelat i grupper for att undvika kaos etc..
Valdigt mkt aldersindelat-vilket ar skitbra tycker jag for da far alla den tiden de fortjanar for sin alder,jag ar tex pa en avdelning som har aldern 2,5ar-4 ar men dar var bara 3 o 4 aringar.
Forrutom det sa ar det musikinriktning bade forskolan o skolan-upp till ak 9.
Sa barnen kan fa lektioner under forskole o skoltiden i olika instrument,sang o balett bla,jattebra for alla-slippa fara o flanga sa mycket med sina barn pa kvallar o helger,mer tid tillsammans med.
Idag hade vi hela avdelningen rytmik-jattekul.
De har ju en kristen grund men det betyder inte att man maste vara kristen for att ga dar,men de pratar om etik en gang i veckan med barnen i denna aldern jag har nu,annars var det inget jag markte av alls.
Jattetrevliga o proffsiga pedagoger ocksa.
Jag har fatt bra tider,min medbedommare ar ledig en dag i veckan-himla nice,o jag har fatt valja lite sjalv.
Men jag ska ju aven gora en del uppgifter under denna tiden bade hemma o praktiska test med barnen...kanns ju alltid lite pirrigt nar man blir observerad sadar..men men har nog gjort det mesta tidigare som tur ar!Kramis Becca

Inga kommentarer: