tisdag 1 mars 2011

En vanlig tisdag..





Tog tag i en grej på jobbet idag..Det var ett fall av magsjuka-puhh..! O ändå var sjuklingens syskon på förskolan..Vilket jag tycker är helt fel!! Även om syskonen inte fått symptom än eller inte får symptom så kan de vara bärare av sjukdomen o ifall en förälder vabbar med ett barn-varför kan den föräldern då inte ha alla barnen hemma..Nä pga lathet o bekvämlighet..Jag tycker det är så egoistiskt..att riskera att smitta ner en hel avdelning med denna vidriga sjukdomen..Många föräldrar o människor överlag säger ofta:Men han/hon har bara kräkts en gång så det är nog inte magsjuka,eller det är inte så farligt..MEN I got news for u-du eller ditt barn kan spy en gång o sen kan man smitta vidare en annan person som kanske spyr 50ggr..det har inte med antalet eller kvantiteten att göra..! Så håll er hemma o ifrån andra människor om du eller en familjemedlem är dålig!! Jag gick till sjuksystern på vår skola o fick rätt,så nu kan vi säga till föräldrar att såhär är det-håll även syskon hemma o den sjuka ska vara symptomfri i minst 48timmar.

Sen har vi haft gympa idag-barnen älskar det..Sen jobbade vi i våra grupper,det gick bra:) O sen är det ju planeringsdag varje tis för oss pedagoger,så vi planerar 16-18 o det gick med bra.

Gick o storhandlade efteråt,fick med mig en hel del smaskigt o bra:) B.la fruktsallad i en liten ask-blandade,goda frukter (inte de vanliga frukterna bara) Helosan kräm-sjukt torr av vinterkylan på vissa ställen,blivit sår.. så det gör ont med min vanliga lotion på benen t.ex..den kändes jättebra. Räkor blev det,toast med skagenröra(-händer inte ofta,men var lite sugen..) gott till lite left-over bubbel ifrån igår..köpte också grönt te som jag kan ta med till jobbet (citrus/fläder)-börjat dricka en kopp te efter lunchen på jobbet varje dag,känns fräscht o bra:)
nu ska jag mysa med mina små darlings i bädden,efter jag fixat färdigt min middag-idag blir det (förrutom skagen)tomatsoppa med b.la lite pasta, torsk o broccoli i.
Ha en skön tisdagskväll,snart lillördag;) Love,Becca

Inga kommentarer: