onsdag 19 september 2012

Mallis!

Om exakt 2v är vi i Palma nu....Vi landar redan på fm-skönt att det bara tar knappt 3h dit,vi flyger från Kastrup tidig morgon. Men skönt att starta Palma-vistelsen med en god lunch o drink;) Sen ha hela dagen på oss att ha det SKÖNT! Ett dopp i fina poolen,en middag på fina terassen med utsikt över hamnen...Eller ett dopp i inomhuspoolen,samt bastu-besök;) Vi kommer nog vara en hel del i G.stan med-älskar G.stan i andra länder med menar jag...Lite mer mysigt o genuint.

 Om vi hyr bil,(vilket vi nog gör)så tänkte jag berätta vilka ställen vi vill besöka:) 1,Puerto Soller-ska vara jättefint!2,Puerto Portals-lyxigaste hamnstället,3. Bar Abaco- exklusiv,cool o väldigt originellt inredd bar med massa blommor o frukt b.la 4.Ev Pacha nattklubb(-om vi vill partaja en kväll)5. Valldemossa-supermysig,pittoresk bergsby. 6. Katedralen i Palma-måste man ju kolla in,mäktig! 7.Kolla in flera fina stränder...








Sen kommer vi kolla in goda tapas-restauranger-mat o vin betyder mycket för mig,inte minst när jag reser:P Blir nog mycket skaldjur/fisk för mig med-favvis! Finns en del mat-marknader/saluhaller i Palma med,det måste vi ju besöka... O marknad varje lördag. Lägger upp några bilder här på några av ovan. Cant wait!  Becca

Inga kommentarer: