onsdag 19 september 2012

Nytt tema...

Som jag skrev tidigare så är det nytt tema på G på United/kyrkan. Det tilltalar mig väldigt mycket,det ska bli spännande att se,och jag tror att det tilltalar de allra flesta i vår tid...Allt är såå ytligt o man ska leta efter lyckan på olika sätt enligt media,tidningar etc...

Hoppas vår lead-pastor Magnus Persson predikar för han är helt enastående! Jag mötte en kille(-gammal klasskamrat från musikprogrammet faktiskt,som blivit lite halv artist)hans tjej är med i kyrkan och därför hänger han med ibland,han är inte troende-MEN han sa att han ändå tar lärdom o att det är nyttiga grejer som sägs-för alla människor! Oavsett om du är troende eller ej,så är det aktuell undervisning för livet o själen:)

 Det är det jag gillar med frikyrkan,gudstjänsten är inte bara en präst som står o pratar utifrån bibeln..Gudstjänsten är levande,man tar upp aktuella ämnen ifrån alla våras vardag o binder ihop till bibeln,pastorn är som en programledare-underhåller,man är själv delaktig i publiken genom lovsång,bön,ibland nattvard,tänder ett ljus för någon, eller att man delar sin story etc... Tror att många människor har en skev tanke om frikyrkan idag... So give it a try,häng med på söndag eller någon annan gång! Måste snart skriva ner min story här till er-som jag gjorde genom United för knappt 1,5 år sedan...:) Love living,live loving,Becca

Inga kommentarer: