söndag 16 september 2012

Sunday-GUDS dag...

Idag är det söndag-guds dag kan man ju säga...Många gudstjänster är ju på söndagar.  I em är det en speciell gudstjänst på United-extra stort idag...Det är nämligen Supersunday och inte var som helst utan på Palladium-fantastisk lokal!!! Röda mattan är utrullad o det kommer verkligen vara feststämning o flera hundra människor:)  O fantastisk predikan av en riktig talare,lead pastorn Magnus... Förfesten börjar 16,då man minglar o får ngt litet gott att äta o dricka. Kl 16.30 börjar det!:D

Jag ska försöka dra mig dit...Känner mig förkyld IGEN...rosslig i halsen o har sovit kasst inatt... Men alla är sjukt peppade,så känns inte bra att missa,vi får se hur jag gör..Ifall jag går så går jag med Caroline o Nellie.

Jag har haft en riktigt lat fm,framför datorn o tvn med Nyhetsmorgon igång... Inte ens ätit än,bara druckit kaffe,får snart ta fram något gott;)

Uppmuntran om tron: Många människor tror att det räcker med att säga att man tror,men de vet knappt vad det innebär...Jag tror på att man måste ha ett förhållande med GUD/JESUS för att det ska bli något stort utav det,det är inte bara en tro,utan en livsstil-man kan få hjälp av Gud om man behöver,och alla behöver vi väl iaf vägledning då och då,och kanske behöver vi då sträcka ut en hand o be om hjälp...Det kan ske via bön...(på ditt egna personliga vis)  Kanske är du fast i egoism-lätt att hamna där...Gud kan hjälpa dig att tänka mer på andra och inte bara "älta" dig själv hela tiden,GUD kan visa dig att du ska vara tacksam för det livet du har fått...GUD kan hjälpa dig att FINNA din väg här i livet...Den rätta! Becca

5 kommentarer:

A sa...

Fortfarande nyfiken eftersom du inte svarade på detta sist. Får homosexuella gifta sig i er kyrka? Iom att ni är en del av pingströrelsen måste homosexuella i er kyrka leva i celibat för att bli accepterade av er? Och om ni förtrycker människors sexualitet, hur ställer du dig till det som privatperson? En länk nedan med.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1316&artikel=3750914
Edward Sköllerfalk säger att homosexuella medlemmar i Pingst Ung bör leva i celibat och de avråds från att leva ut homosexualiteten.
– Själva beteendet kan vi inte acceptera, men vi accepterar människorna, säger Edward Sköllerfalk.

Beccas sida sa...

Hej! Tack för din fråga... Det känns svårt för mig att skriva här vad alla inom pingst eller alla inom vår kyrka tycker... Jag har aldrig sett ngn gifta sig i United... Och jag tror som du själv tror att det är många från pingst överlag som inte tkr det är helt ok eller vad man ska säga-Men de tycker inte illa om homo som människor- men att de inte tror på att det är det naturliga. Sen är det väl lite olika vad alla tycker... Jag är helt för homosexualitet, jag ser det inte som konstigt eller onormalt... Och vill att alla människor ska ha samma rättigheter!:) I Bibeln står det att det inte är ok att älska samma kön. Det finns fler saker förrutom det som jag tycker är lite förlegat och som jag inte håller med om. Men det mesta håller jag med om, det känns helrätt för mig att vara med i frikyrkan- ikväll hemkommen med massvis positiv energi o vill helt klart gå nästa sön igen! Älskar gud, älskar Jesus!!!! Kram, Becca

A sa...

OK, så du som person vill ha jämlikhet och rättvisa, men tillhör och hyllar ändå en organisation som inte accepterar olika sexualiteter? Nyfiken som jag är, kan du utan att googla berätta för mig vilken del i Bibeln det står att det inte är OK? Kan du den passagen eller passagerna utantill? Mig veterligen utan att vara en bibelkännare vet att Jesus och Gud älskar alla, och att alla är lika mycket värda dvs att ingen människa ska förtrycka ngn annan i deras namn.

A sa...

...och då ingår det givetvis att man som person ska få älska och ha sex med den man vill. Att både individen och handlingen är ngt som kyrkan inte ska beblanda sig med. Nyfiken blir jag för du verkar ju som en vidsynt människa annars.

Beccas sida sa...

Tyvärr vet jag inte vart det står, men jag läste det o tolkade det så, vissa pratar om tolkningsfråga... Jag önskar o tror på det du skriver! Så diskussionen kanske du ska ha med ngn som är typisk pingstvän o uppväxt i det. Sen tycker jag att det är en stor skillnad på att hata människan än att tro på ngt annat... Men jag säger alltid vad jag tkr i diskussioner med andra troende. Men kan förstå att det blir lite dubbelt... Funderade själv mkt på detta innan mitt dop förra året... Men som sagt jag ser många fördelar i kyrkan jag är med i:) Har du en blogg? Vore kul att se vem du är! O tack för vidsynt-ja det är jag nog... Kram, Becca