tisdag 13 december 2011

Mysig lucia-dag till dig




Ja det är lucia dagen o jag är still at home,behövde lätt en dag till hemma,känns lite bättre nu,men igårkväll o inatt hade jag rätt ont... Så jag ska mysa hemma idag,regn utanför o mörkt,då är det mys med en 43 tummare,tända ljus,en kopp te/kaffe o en massa tidningar att läsa... Jag är dock ledsen att missa lussefikan på jobb,men sånt e livet...

Rätt sjukt att för 15 år sedan,(ja 15!!! som tiden går...)Då hade jag o ett litet gäng gulliga tjejer fullt upp med luciabestyr-ja hela december var fullpackat med lucia uppträdanden,övningar,resor,lyxmiddagar,lyxhotell i Hannover där jag o Lucian busade till det rätt rejält;)Vi är båda twins o födda på samma dag t.om,what can I say? Vi fick kläder,smycken m.m o ett mycket fint minne för livet...Var sååå glad den dagen på 3 audition bland MÅNGA tjejer o intervjuer+sångtester att jag blev en av 7<3

Jag har pratat med 3 idag-jag har fått så sjukt dyra månadskostnader på sistone,så jag var nära att säga "Sayonara" men fick ett bättre erbjudande,sa upp ett abbonemang o får en ny Iphone 4-vit i dagarna,yeyyy:D Måste skaffa ett LV fodral till den...someday...

Igår gjorde jag en jättegod o nyttig middag på kvällen som jag vill tipsa om:)Torskryggfilé-(äter det ofta,älskar det köttet) med mandelpotatis,grekisk sallad med b.la feta ost i,och en supersmarrig sås till,blandning av citron o stuvad spenat,såå gott...

Nu blir det ett "smörrebröd med fiskpinnar på" till Oprah Winfrey,O ikväll blir det entrecote till kvällsmyset. Hoppas du har en trevlig lucia-dag,Becca<3

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tittade in en stund o ser att det hänt så mkt sen sist. E jätte glad för din skull :O) Om du är ledig ngt i melalndagarna tar ajg gärna en fika el lunch.
Kram Katarina aka crazy cat :O) Så du vet att de tär jag liksom ;O)

Beccas sida sa...

Hej söta crazy catz;) Tusen tack för varma ord! O kul att du kikade in:) Såg foto på dina stora kids nu,söta! Sonen är ju superlik din man o flickan en mix el mest lik dig? Jag ses gärna men jobbar mellandgrna,ledig en dag o där har jag planer redan,men vi kan väl luska ut ngt i början av januari-ledig lite där med. Stor Kram,Becca-sticks:P