lördag 3 december 2011

Min dopdag






Hade en fantastisk dag... Man svavar pa moln efter en sadan upplevelse..svart att jobba o ga tillbaka till vardagen efter en san gladjedag.

Jag o Angelica fick skjuts med snalla Caroline,Rosita akte ocksa med.
Jag var nervos,men under kontroll anda.
Vilken stamning det var pa international gudstjansten,manga afrikaner,men aven svenskar o andra folkslag,valdigt avslappnat o positivt o mkt liv o hog ljudniva. Bra predikan...o Lena o hennes man Andreas var grymma...

Sen efter lite mingel,var det dags att byta om for mig o en annan tjej...jag fick lana fina,vita klader av min mamma...gick upp i den stora salen dar fler o fler manniskor vantade...Lena talade lite om dopet o annat,sen sjong alla en lovsang tillsammans,sen gick jag fram pa scenen o lena o Caroline b.la bad for oss,sen var jag forsta man i...kandes lite nervost att kliva i/den va ratt hog,dopfunten...dar fragade Lena mig ngra fragor som jag saklart svarade JA pa. Sen ner i plurret med Lena o Caroline...upp snabbt igen,bytte om,sen akte vi till Elysse dar jag firade med Eva,Angelica o Nellie/tyvarr kunde inte de andra folja med...Men vi hade det jattemysigt...at gott,o jag slappnade av o njot av mitt nya val i livet o mitt nya liv rattare sagt...Fick ett fint halsband med kors av Angie/som var vaaldigt rord...̣

Hemma pa kvallen,sa gick jag till Pernilla o drack glogg o pratade om dagen,hon gav mig ugglan,tavlan o jag blev saaa glad...skulle bet mkt for den egentl...saaa generost...

Nu i efterhand kanns det som helt ratt beslut...Jesus ar nu i mig,o kan hjalpa mig att ta ratt beslut i livet/som inte alltid ar sa latt...jag kanner mig inte ensam/jag har ngn med mig jamt...jag har verktygen till att leva mitt liv fullt ut nu. TACK for min tro GUD,Becca

P.s fel pa mina tangenter som ni sakert forstar...sorry...

Inga kommentarer: