torsdag 8 november 2012

Alla dessa val och tidsbrist...

Jag är mitt uppe i ett kyrko-val-mitt eget:) Har testat runt lite sen i somras... Och jag känner mig lite kluven... Trivdes otroligt bra i Skanörs strandkyrka-det kändes mer intimt eftersom det är mindre o gulligare ställe än United,man var mer aktiv under gudstjänsten, lovsången var jättebra etc etc... MEN det ligger i Skanör... Blir lätt att man inte går då, för det är långt... United är bra-när lead- pastor predikar, men vissa andra tycker jag inte alls har varit bra... O det känns lite stort o lite mycket mingel-på ytlig nivå... Wesleykyrkan ligger nära-den är fin... Men lite för gammaldags tyckte jag o nästan inga unga alls med i församlingen... What to do?! När jag verkligen bestämt mig så kommer jag slopa vanliga kyrkskatten o ge till kyrkan jag är med i istället. Man ska helst träffas en gång i veckan med på s.k connect... Men det är det här med tid alltså!!! Jag jobbar heltid, när jag slutar på jobbet rusar jag hem för att gå ut med vovven, vill inte lämna honom så mycket ensam på vardagskvällarna så träning är svårt att hinna med... På helgerna vill/behöver jag vila mycket, vill även träffa vänner o hitta på något kul, samt umgås extra mycket med djuren+städ,tvätt o sånt,och kyrka på söndagar... Går inte riktigt ihop... Tyvärr får jag mer tid inom en snar framtid då jag inte har vovven längre-blir ledsen bara av att tänka på det:( Men så mycket fritid jag plötsligt får.... Och jag kan göra något direkt efter jobbet-det har jag inte kunnat på snart 15 år... Många förstår inte ansvaret med hund... Så tänk efter innan ni skaffar hund!! Becca

Inga kommentarer: