söndag 25 november 2012

Lite viktigt jobb-snack!

Vi har såå fina parker i MÖ...Sen jag började jobba på mitt nuvarande jobb så har jag sett mycket av Pildammsparken-ibland med barnen,och det är såå tacksamt-de älskar det,(o man kan prata o lära barnen mycket ute i naturen/verkligheten än att endast prata på en lektion/samling. På mitt jobb (förskola) har vi nämligen ett schema över dagen o lektioner/samlingar (fast på deras nivå såklart!) För ca en månad sedan hade jag tema-samlingar mån,tis o ons o då handlade det om hösten-vi sjöng höstsånger,en igelkott var med oss(-handdocka),löv/kastanjer o annat,sen pysslade vi med-det blev en igelkott alla barnen fick vara med o klistra o fixa-Imorgon har jag tema igen, då blir det om Bockarna Bruse-(sagotema nu)hemskt när man hör att vissa förskolor inte gör så mycket med de yngsta...De kan ju verkligen hänga med,de behöver bara lite extra hjälp o tålamod-o visst alla har vi bättre o sämre dagar-vi är bara människor,MEN ni förstår vad jag menar;)Eller ännu värre personal som inte tar sig tid att lyssna på barnet-det kanske inte låter viktigt för dig,men för barnet är det jätteviktigt! Glöm inte bort hur du kände o tänkte när du var ett barn... I love my work,men visst är jag hel-slut på energi ofta när jag kommer hem o man kan lätt bli sjuk(-det är nackdelen) Men de GER så mycket,o ju mer DU ger tillbaka desto mer får du!:) Imorgon övar vi inför julmusikalen med en grym musiklärare i rytmik/musikrummet. Och snart övning på stora scenen i kyrksalen. Dessutom snart Nobelfest! Jag ska vara Prinsessan Madeleine i år igen,håller på att leta löshår!!!:/ Och detta året ska även jag o min chef-(som är Sylvia) glädja några äldre människor, eller försöka iaf-de Glädjer nog oss minst lika mycket!!! Så tacksam över min arbetsplats... Becca

Inga kommentarer: