tisdag 12 februari 2013

Min diet

Vill berätta för er vad jag äter/undviker/gör-så att när jag blir smalare så vet ni vad jag gjort;) Jag tar en hel del ifrån LCHF,dock inte till punkt o prickar-men jag tror ändå att det funkar bra;) Redan märkt lite-härligt! Och en annan viktig sak,min mage har inte varit kass-(som den brukar!) Jag undviker pasta,ris,potatis o bröd alla dagar i veckan förrutom lördag-(då jag får äta vad jag vill)Blir jag sockersugen tar jag lite mörk choklad,frukt äter jag också-men i måttlig mängd! Vin vet ni att jag dricker,mer än de flesta svenssons;) eller oftare rättare sagt!(Bär är bättre än frukt när det gäller vikten!)Jag äter mer kött,mycket ost o ännu mer grönt och jag blir verkligen mätt! Jag tränar minst 2ggr i veckan-(mitt mål) Går flera promenader i veckan-inte jättesnabba men minst 45 min åt gången. Blir otroligt skönt när självförtroendet växer-för att man klarar detta+jag kommer trivas mer med mig själv och bli mer pigg på livet;) Det negativa jag har känt av när det gäller detta är en del matthet/yrsel-det är vanligt i början. Men bara det med magen piggar ju upp mig oerhört mycket!!! Tack gode Gud för att du visar mig vägen när jag ber! Becca

Inga kommentarer: