söndag 17 februari 2013

Tacksamhet...

Jag har en helt fantastisk kollega-hon har nyligen börjat blogga,och jag spanar in hennes blogg flera ggr per dag,för den är väldigt bra,hon skriver bra o intressant och har dessutom varit med om en hel del... Förra året drabbades hon av cancer:( Men nu har hon nyligen frisk förklarats!:D Våra böner blev hörda... Hon kände o känner hela tiden Jesus kraft! Hon bloggade en dag om tacksamhet... Om hur man kan känna lite negativt en måndagsmorgon när jobbveckan kör igång igen-vi har väl alla varit där?) Och hur hon då som sjuk bara tänkte:Åhh tänk om jag kunde vara frisk och åka till jobbet idag som alla andra...Vi har ju sååå många saker att vara tacksamma över,som vi inte tänker på,och en dag kan det ju vara försent... Vad är du tacksam över? Här är en liten del av allt jag är tacksam över: 1,Att ha funnit Gud/Jesus-eller han fann mig:) 2,Att bo i ett väldigt fint område,nära havet med stor o fin trädgård.3,Att jag njuter mycket av livet-stort som smått.4,Mina älskade djur. 5,Att jag har en vilja att hjälpa andra människor och djur.6,Att jag förstår att det finns annat i livet än kärleken mellan man och kvinna,som är viktigare.7,Att jag har fast jobb. 8,Alla fina vänner/familj jag har. 9,Att jag lätt läser av andra människor. Finns sååå mycket mer,men här var det jag tänkt på mycket den senaste tiden:) Tack gode Gud för en helt perfekt söndag med mycket mys hemma,god mat,havspromenad o annat:) Love you! AMEN. Och, sov gott kära läsare,Becca

1 kommentar:

seaside sa...

Ja Rebecka vi ska vara tacksamma
för allt vi har!!

Kramar till dig Åsa!