söndag 14 augusti 2011

Provocerande för mig...

1,Människor som snyter sig vid matbordet...FYYYY äckligt,manners pls! Finns många som även gör det på restauranger o på dejter...:/ Whats up with that? Man ska inte känna sig hur bekväm som helst med andra människor,o hur jobbigt kan det vara att gå på toaletten o göra det där?!
2,Smaska är en annan sak...Why? Har ni inte lärt er bordsskick?!
3,Många som är så hetsiga när det gäller barn o måltider-både pedagoger o föräldrar...beter sig som om det vore sista måltiden...Eller som att barnen skulle svälta om de inte äter,vi bor i Sverige! Tänk på de i Afrika o andra fattiga länder,där får de äta vad som bjuds-har man inga alternativ så är det rätt lätt,självklart bör man inte göra ngn jätte märkvärdig mat till ett litet barn,men så länge det är "vanlig mat" så får barnet äta det som serveras,jag är helt för att barnet ibland får välja mat själv-men det ska ju vara inom rimliga former-ej köttbullar varje dag,eller bara en macka-"så länge hon/han äter" säger många...Då blir det ju aldrig en förändring om man inte är konsekvent o barnet vet att bara jag skriker lite eller vägrar äta så får jag det jag vill...Logiskt!
4,Människor som läser sitt kontoutdrag o segar vid bankomaten-när folk väntar på sin tur..EGO!
5,Om man anförtror sig om ngt känsligt eller personligt till en väninna så vill man gärna ha lite förståelse o ödmjukhet tillbaks,inte ifrågasättande etc...(Så blir du aldrig en nära vän till mig!)
6,Flyktiga människor-snäll ena sekunden,knäpp nästa-get help!
7,Människor som säger till mig att det inte alls är svårt att ha hund...NÄ det förstår jag,för ni som säger så har ju passning till era vovvar jämt-ngn som hjälper till när ni vill resa,festa osv...Lika störigt med rika housewives typ som tycker allt är såå jobbigt trots att de bor i värsta palatset o har all hjälp man kan tänka sig,Såå provocerande för t.ex en ensamstående mamma...#undraromniklaratdetsjälva-dont think so!;)
8,Människor utan självinsikt-som inte klarar ngn form av kritik,inte klarar av att ej vara bäst jämt...Guess what? we are not robots,o det är väldigt oattraktivt o oärligt-eftersom att alla redan vet att "no one is perfect":)
9,Alla superskinny människor som klagar över att de gått upp ngt kilo....gäsp...vad är ni för förebilder inför era barn,inför andra unga människor-ni är inte bättre än Kissie!!! Ni är också sjuka-så det är absolut synd om er,get help ni med! Ganska provocerande att säga det framför tex mig som är lätt överviktig på riktigt!Och ni som strävar efter att vara så osunt smala,ni ser oftast gamla ut i ansiktet-smalast är inte alltid bäst,jobba med er insida istället<3

"If u wanna make the world a better place take a look of yourself and make that change" Becca

2 kommentarer:

Anna sa...

Haha, bra idé att få ut lite störningsmoment på! ;) Jag skulle kunna göra såna listor var dag! :P puss

Beccas sida sa...

Ja jag väntar på det Anna, kom igen!;) puss!